اتصالات لوله برق

اتصالات لوله برق

فهرست مطالب

لوله برق (کاندوئیت) از جمله تجهیزات کاربردی تاسیسات سیم کشی است که برای محافظت از کابل‌های برق مورد استفاده قرار می‌گیرد. اتصالات لوله برق متنوع هستند که هر کدام وظایف مختلفی را بر عهده دارند.اتصالات لوله برق دارای تنوع بالایی بوده که هر کدام وظایف مختلفی را بر عهده دارند. بسیاری از فعالان حوزه سیم کشی برای هدایت و عبور سیم برق، از اتصالات مختلف استفاده می‌کنند. به کارگیری صحیح این اتصالات می‌تواند باعث افزایش ایمنی کابل‌های برق شود. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی انواع متعلقات لوله کاندوئیت بپردازیم، لذا در صورت تمایل پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مقاله همراه ما باشید.

مشخصات اتصالات لوله فولادی برق

برق کشی ساختمان و تاسیسات مختلف، یکی از بخش‌های مهم و کلیدی ساخت و ساز محسوب می‌شود. شناخت مشخصات انواع اتصالات لوله برق به افراد این امکان را می‌دهد که بتوانند از کابل‌های برق به شکل قابل توجهی محافظت کنند. امروزه تمامی کارهای برق کشی با استفاده از تجهیزات استاندارد دنیا انجام می‌شود؛ لذا به کارگیری صحیح انواع ابزارآلات دارای اهمیت زیادی است. تنوع در اتصالات تجهیزات برقی بسیار بالاست لذا متخصصان باید قبل از انجام هر کاری،اتصالات گالوانیزه برق به عنوان تجهیزاتی پرکاربردتر بشناسند.

 

اتصالات فولادی برق به چند دسته اصلی تقسیم بندی می‌شوند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به اتصالات جوشی لب به لب، اتصالات محفظه‌ای لوله‌های فولادی و آلیاژی، اتصالات فشاری، اتصالات رزوه‌ای و… اشاره کرد. افراد فعال در این حوزه برای خرید بهترین اتصالات لوله برق، کافی است از یک مجموعه معتبر نظیر پتروگرایش استفاده کنند. مجموعه پتروگرایش با هدف تامین نیاز بازار داخلی در تلاش است تا محصولات خود را با حذف واسطه و با بهترین قیمت به فروش برساند. افرادی که به دنبال تهیه انواع لوله و اتصالات گالوانیزه هستند یا می‌خواهند انواع تجهیزات صنعت لوله را تهیه کنند، می‌توانند به وبسایت این مجموعه مراجعه کنند.

مزایای استفاده از اتصالات لوله گالوانیزه برق

انواع اتصالات لوله گالوانیزه برق

لوله برق و اتصالات مرتبط با آن دارای انواع مختلفی هستند. فعالان این حوزه با انتخاب لوله برق مناسب باید به دنبال خرید انشعاب و اتصالات با کیفیت و استاندارد باشند. در این بخش به بررسی مهم‌ترین اتصالات لوله برق گالوانیزه می‌پردازیم:

  • بوشن گالوانیزه

بوشن یکی از تجهیزات کاربردی لوله برق است که برای اتصال دو لوله به شکل مستقیم استفاده می‌شود. پوشش درونی بوشن گالوانیزه دارای رزوه‌ بوده که استفاده از آن را آسان تر می‌کند. این قطعه به دو دسته گرم و سرد تقسیم بندی می‌شود که نوع گرم آن مقاومت بیشتری در برابر عوامل محیطی دارد.

  • براس بوشن

یکی دیگر از اتصالات لوله برق، براس بوشن است که از این قطعه برای متصل کردن انواع لوله‌ فولادی گالوانیزه به جعبه تقسیم استفاده می‌شود. براس بوشن نیز در کیفیت‌های مختلف تولید شده است.

 

 

بیشتر بخوانید:لوله گالوانیزه سنگین 
  • سه راهی درب‌دار

سه راهی دربدار یکی دیگر از انواع اتصالات برقی می باشد که نوع طراحی خاص این محصول  شرایط لازم را جهت تغییر زاویه اتصال لوله فولادی فراهم می سازد.  سهولت در باز و بسته شدن این سه راهی، امکان دسترسی اسان تری را  به سیم و کابل به ما میدهد.

  • هد بوشینگ

این قطعه برای جلوگیری از آسیب رسیدن به کابل برق در انتهای لوله‌ها نصب می‌شود. به شکل معمول در انتهای لوله برق، احتمال آسیب دیدگی و از بین رفتن عایق وجود دارد. هد بوشینگ می‌تواند باعث جلوگیری از آسیب‌های محیطی به شکلی مؤثر شود.

  • قوطی گالوانیزه

از دیگر اتصالات لوله برق، قوطی گالوانیزه است که به شکل توکار مورد استفاده مهندسان برق قرار می‌گیرد. این محصول به دلیل طراحی ویژه ، برای قرارگیری انواع کلیدها و پریزها در مکان مورد نیاز کاربرد زیادی دارد.

انواع اتصالات لوله گالوانیزه برق

  • جعبه تقسیم

جعبه‌ تقسیم به عنوان یکی از مهم‌ترین قطعات لوله‌های برق محسوب می‌شود که وظیفه ایجاد انشعاب از سیم اصلی را بر عهده دارد. سوراخ‌های تعبیه شده در این محصول دارای رزوه نیستند، به همین دلیل برای اتصال دقیق لوله‌های برق درون این جعبه‌ها، از براس بوشن استفاده می‌شود.

  • گلند یا کانکتور

گلند یا کانکتور دارای انواع مختلفی است که دارای کاربردهای متفاوتی نیز است. از این قطعه برای اتصال لوله برق به جعبه تقسیم استفاده می‌شود. گلند را می‌توان به انواع فلکسی، آرموردار، ضدانفجار و کابلی تقسیم بندی کرد.

  • ریل سی چنل

ریل سی چنل از جمله تجهیزات جانبی مرتبط با نصب سینی کابل است که برای مراقبت بیشتر از کابل‌های برق مورد استفاده قرار می‌گیرد.مهندسین به کمک این ریل می‌توانند مدیریت بهتری در هنگام سیم کشی بر روی کابل داشته باشند.

 

مزایای استفاده از اتصالات گالوانیزه برق با کیفیت

به کارگیری صحیح و دقیق اتصالات لوله برق در برق کشی محیط‌های مختلف، می‌تواند مزیت‌های زیادی را برای افراد به دنبال د اشته باشد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از تجهیزات لوله برق، افزایش طول عمر کابل‌هاست. در واقع این تجهیزات باعث آسیب رساندن به کابل‌های برق شوند.در زیر به برخی از مزیت‌های اتصالات گالوانیزه برق اشاره می شود:

  • کاهش هزینه نگهداری کابل‌های برق
  • افزایش طول عمر سیم کشی ساختمان
  • کاهش هزینه‌های جانبی تعمیرات
  • مقاومت بالا در برابر فشار زیاد
  • مقاومت مکانیکی بالا در برابر ضربه
  • مقرون به صرفه بودن با ارزش خرید بالا

راهنمای خرید اتصالات لوله برق

برای خرید لوله برق و اتصالات مرتبط با آن لازم است از استانداردهای مخصوص آن اطلاع داشته باشید. این امر باعث می‌شود تا افراد بتوانند با بررسی دقیق لوله و اتصالات، خرید مطمئن‌تری داشته باشند. امروزه با توجه به افزایش تقاضای ساختمان سازی،به طبع تقاضا جهت خرید لوله و اتصالات لوله برق افزایش یافته است.

از این رو برخی از فروشندگان قیمت‌های بالاتری را برای محصولات خود در نظر می‌گیرند، لذا خریداران می‌توانند با انتخاب یک مجموعه معتبر، خرید خود را با قیمت مناسب و اطمینان خاطر انجام دهند. خرید از فروشگاه معتبر به خریداران این امکان را می‌دهد که بدون نگرانی از کیفیت اجناس، محصولات اورجینال و درجه یک را تهیه نمایند.

راهنمای خرید اتصالات لوله برق

 

قیمت اتصالات لوله برق

عوامل زیادی به شکل مؤثر بر قیمت اتصالات لوله برق تاثیرگذار هستند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به کیفیت ساخت قطعات، ابعاد محصولات، ضخامت ورق به کار رفته در تولید ، نرخ تورم و… اشاره کرد. هر چه سطح کیفیت متریال اولیه در تولید اتصالات لوله برق بالاتر باشد، قطعه تولید شده دارای قیمت بالاتری خواهد بود. همین امر سبب می‌شود تا نتوان قیمتی ثابت را برای انواع اتصالات برق گالوانیزه در نظر گرفت.

بهترین راه جهت استعلام قیمت روز محصول موردنظر، مراجعه به یک فروشگاه معتبر است. این امر باعث می‌شود تا حریداران ضمن استعلام دقیق قیمت قطعات لوله برق، بتوانند خرید خود را در یک بستر امن انجام دهند. حال اگر این فروشگاه همانند پترو گرایش آنلاین باشد، کار برای خریداران بسیار راحت‌تر خواهد شد.

جمع بندی

محافظت از کابل برق برای افزایش طول عمر و کارایی کابل‌های نصب شده به وسیله انواع اتصالات لوله برق امکان پذیر می‌شود. تنوع این اتصالات به گونه‌ای است که به افراد فعال در این حوزه کمک می‌کنند تا بتوانند سیم کشی ساختمان را به بهترین نحو انجام دهند. در این مقاله به بررسی انواع اتصالات برقی و کاربرد آنها پرداخته شده است. با توجه به تنوع کیفیت قطعات موجود در بازار، خریداران جهت دسترسی به محصولات با کیفیت، بهتر است خرید خود را از یک مجموعه معتبر انجام دهند.

شبکه های اجتماعی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا این مطلب مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

خانه