لوله فولادی رنگی کوره ای

لوله فولادی رنگی کوره ای

فهرست مطالب

در محیط‌هایی مانند کافه‌ یا کتابخانه‌ ممکن است با لوله های فولادی رنگی در سقف و دیوارها مواجه شده باشید. در نگاه اول این‌گونه به نظر می‌رسد که این لوله‌ها جهت افزایش جذابیت و زیبایی در این محیط‌ها نصب شده‌اند که این حدس تا حدودی درست است؛ اما ماجرا فقط به اینجا ختم نمی‌شود. اگر بخواهیم تخصصی‌تر به این موضوع نگاه کنیم، می‌توان گفت که یکی دیگر از کاربردهای این لوله‌ها حفاظت از کابل‌ها و سیم‌کشی‌ها و مخفی کردن آن‌ها از دید عموم است. در این مقاله می‌خواهیم در مورد لوله فولادی رنگی کوره ای، مزایا، نحوه تولید و کاربردهای آن، مطالبی را در اختیارتان قرار دهیم.

لوله فولادی رنگی کوره ای چیست؟

لوله برق رنگی، یکی از انواع لوله های کاندوئیت یا همان لوله برق‌ ها بوده که برای حفاظت از کابل‌ها و سیم‌ها در پروژه‌های مختلف به کار می‌رود. این لوله‌ها به منظور محافظت در برابر خوردگی، رطوبت، عوامل محیطی و داشتن ظاهری زیبا، با رنگ الکترواستاتیک (کوره‌ای) پوشش داده می‌شوند. لازم به ذکر است که میزان مقاومت این لوله‌ها نسبت به انواع دیگر لوله برق‌ها کمتر است.

لوله فولادی رنگی کوره ای

مشخصات لوله فولادی رنگی

  • دوام و کیفیت بالای رنگ آمیزی
  • وزن پایین
  • هزینه‌های پایین‌تر نسبت به آلومینیوم، برنج، برنز و فولاد ضد زنگ (Stainless steel)
  • قیمت مناسب‌تر نسبت به سایر لوله برق‌های موجود در بازار
  • تنوع رنگ بالا در تولید این محصولات
  • امکان تفکیک کابل‌ها در پروژه‌های بزرگ صنعتی از طریق کد رنگ

لوله فولادی رنگی کوره ای

تولید لوله فولادی رنگی کوره ای چگونه انجام می‌گیرد؟

این لوله‌ها ابتدا با استفاده از مواد قلیایی چربی زدایی می‌شوند و سپس با استفاده از آب گرم اضافات مواد قلیایی، شسته می‌شود. در مرحله بعد لوله‌ها به کمک محلول اسیدی رقیق، اسید شویی شده و با آب گرم شستشو داده می‌شوند. در مرحله سوم لوله‌ها به طور کامل خشک شده و به وسیله رنگ الکترواستاتیک رنگ آمیزی می‌شوند. لوله‌ها به منظور تثبیت رنگ، در داخل کوره و تحت دمای تعیین شده، حرارت داده می‌شوند. بعد از اتمام کار، جهت عرضه به بازار بسته‌بندی شده و برای مشتریان ارسال می‌گردند. این لوله‌ها را می‌توان در رنگ‌های سفارشی مانند قرمز، مشکی ، آبی و … نیز تولید کرد.

کاربرد لوله فولادی رنگی کوره ای چیست؟

کاربرد این لوله‌ها فقط به محیط‌های دکوراتیو مانند کافه‌ها و کتابخانه‌ها محدود نمی‌شود. بلکه در محیط‌های صنعتی مانند کارخانه‌ها و نیروگاه‌ها، لازم است که کابل‌ها  دسته‌بندی شوند تا در هنگام بروز مشکل بتوان آن‌ها را شناسایی و اقدامات لازم را برای رفع مشکل انجام داد. در این حالت لوله برق های رنگی به دلیل تنوع رنگ، می‌توانند نقش بسیار موثری داشته باشند. لوله برق قرمز، یکی از انواع پرکاربرد لوله های فولادی رنگی است که بیشتر در آتش نشانی استفاده می‌شود. البته امروزه صنایع مختلفی برای پروژه‌های خود این لوله برق‌ها را خریداری می‌کنند. لازم به ذکر است که به منظور افزایش طول عمر، بهتر است که این لوله‌ها به صورت توکار مورد استفاده قرار بگیرند.

لوله فولادی رنگی کوره ای

لوله برق رنگی را از کجا بخریم؟

شرکت پتروگرایش، یکی از بزرگترین تولید کنندگان سینی کابل و لوله فولادی رنگی کوره ای در کشور است. لوله‌ های رنگی تولیدی این مجموعه دارای ضخامت بالا، رزوه مناسب و کیفیت رنگ عالی بوده که اتصال آن‌ها به یکدیگر توسط بوشن فولادی تولیدی پتروگرایش، به راحتی صورت می‌گیرد. لوله های فولادی رنگی پتروگرایش، بعد از کنترل کیفیت نهایی و دقت بالا، بارگیری شده و آماده ارسال می‌گردند. شما مشتریان گرامی برای خرید لوله برق رنگی از شرکت پتروگرایش می‌توانید با شماره 02149986000 تماس حاصل نموده و بعد از دریافت مشاوره از کارشناسان، سفارش خود را ثبت نمایید.

کلام پایانی

کارخانه‌های زیادی در زمینه تولید لوله های فولادی رنگی فعالیت می‌کنند که کیفیت تولید و در نتیجه قیمت‌گذاری آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم لوله برق رنگی را به طور کامل معرفی کنیم تا به شما در انتخاب مناسب این محصول کمک نماییم.

شبکه های اجتماعی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا این مطلب مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

خانه