قیمت لوله گالوانیزه شاخه‌ای

قیمت لوله گالوانیزه شاخه ای

فهرست مطالب

لوله گالوانیزه یکی از انواع لوله‌های فلزی است از نورد ورق آهن یا فولاد تولید شده و طی فرآیند گالوانیزاسیون گالوانیزه می‌شوند. این لوله‌ها به خاطر رنگ گالوانیزه به نام لوله سفید در بازار شناخته می‌شود. ضخامت لوله‌های گالوانیزه (ضخامت ورق و ضخامت گالوانیزه) متفاوت است. این ضخامت نوع کاربری لوله را تا حدی مشخص می‌کند و با توجه به کاربردی که دارند، مورد توجه بسیاری از صنایع قرار گرفته‌اند. یکی از موارد مهمی در هنگام خرید لوله گالوانیزه باید به آن توجه کنید، قیمت آن است.
لوله‌های گالوانیزه به دو صورت شاخه‌ای و وزنی به فروش می‌رسند. این موضوع به نگاه بازاری شما و نیاز پروژه‌تان بستگی دارد. و طبیعتا نحوه اعلام قیمت هر کدام متفاوت است.
قیمت لوله گالوانیزه شاخه‌ای به عوامل مختلفی بستگی دارد. افرادی که در حیطه کاری خود نیاز به خرید لوله و پروفیل گالوانیزه دارند، ضمن شناخت بهترین برندهای تولید کننده، باید بتوانند مناسب‌‌ترین لوله را بر حسب نیاز کاری خود خریداری کنند. در صورتی که می‌خواهید درباره لوله گالوانیزه شاخه‌ای و قیمت روز آن بیشتر بدانید، کافی است با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:خرید لوله گالوانیزه

 

خرید لوله گالوانیزه به صورت شاخه‌ای به چه معناست؟

همانطور که می‌دانید، لوله‌ها، استوانه‌های تو خالی هستند که کاربردهای مختلفی دارند. از جمله خطوط انتقال مواد مختلف یا ساخت اسکلت سازه‌های فلزی. لوله‌های استوانه‌ای از نظر ساختی و شکل ظاهری، از یک سطح مقطع و طول تشکیل می‌شود. هر طول لوله، یک شاخه لوله حساب می‌شود و مهم نیست قطر و مساحت سطح مقطع چقدر باشد. حتی مهم نیست اندازه طول لوله چند متر باشد. لوله با هر طولی که باشد، یک شاخه محسوب می‌گردد.
لوله‌های گالوانیزه به صورت عمومی و استاندارد، در شاخه‌های 6 متری برش می‌خورند و به فروش می‌رسند. (البته سایز 4 و 12 متری هم با فراوانی کمتر در بازار موجود است). اما برخی از پروژه‌ها نیاز به لوله‌هایی با طول‌های غیر استاندارد دارند که در این صورت میبایست با تولید کننده مد نظرتان صحبت کنید.

انواع لوله گالوانیزه شاخه‌ای

انواع لوله گالوانیزه با هدف کاربرد‌های مختلف تولید و گالوانیزه می‌شود. لوله‌ گالوانیزه دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی است که این ویژگی‌ها باعث محبوبیت آن در بین استفاده کنندگان شده است. اما با توجه به کاربردشان، تفاوت ظاهری و ابعادی بسیاری دارند. حتی گاها استانداردهای تولید آنها با هم متفاوت است. از انواع لوله گالوانیزه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لوله گالوانیزه تست
  • لوله گالوانیزه برق
  • لوله گالوانیزه گلخانه

قیمت لوله گاوانیزه شاخه ای

قیمت روز لوله گالوانیزه شاخه‌ای

با توجه تنوع کاربری و ابعادی لوله‌های گالوانیزه، نیاز پروژه‌ها و شرایط بازار، استعلام قیمت لوله گالوانیزه شاخه‌ای برای بسیاری از صنایع امروزی مهم شده است. همانطور که گفتیم لوله در بازار آهن آلات هم به صورت کیلویی و هم به صورت شاخه‌ای عرضه می‌گردد. البته برخی از پروژه‌ها مثل پروژه‌های انتقال آب ممکن است بر حسب متر لوله خریداری کنند. قیمت برای هر مدل خرید، متفاوت است. لوله‌ها بر اساس طول و سایزشان، یه وزن تعریف شده مشخص دارند. به عنوان مثال یک لوله گالوانیزه 2 اینچی با ضخامت ورق 1.5 میلی‌متری و طول 1 متر حدودا 2.25 کیلوگرم است.

برای محاسبه قیمت یک شاخه لوله گالوانیزه 2 اینچ با ضخامت 1.5 میلی‌متر، وزن تعریف شده آن را ضربدر فی فولاد گالوانیزه (به کیلو) کنید، قیمت روز محصول نامبرده، بدست می‌آید.

مصرف کنندگان با دسترسی به قیمت روز لوله گالوانیزه می‌توانند این لوله‌ها را از یک مجموعه معتبر نظیر پتروگرایش خریداری کنند. مجموعه پتروگرایش تولید کننده انواع لوله، پروفیل و اتصالات گالوانیزه است که محصولات خود را با درجه کیفی بالا به فروش می‌رساند. خریداران با اطمینان خاطر از کیفیت محصولات مجموعه پتروگرایش، می‌توانند خرید خود را در یک بستر امن نهایی کنند.

چرا لوله را به صورت شاخه ای بخریم؟

برای هر شاخه لوله 6 متری یک وزن تقریبی تعریف شده است. این وزن بر اساس قطر سطح مقطع، ضخامت و طول لوله (مقدار آهن یا فولاد به کار رفته در بدنه لوله) متفاوت است. اما نکته قابل توجه آنجاست که 2 شاخه لوله گالوانیزه با سایز یکسان (دو لوله 6 متری 3.4 اینچ)، وزن تقریبا یکسانی دارند. بدین معنی که وزن هر دو دقیقا یکی نیست و با هم تا حد نسبی متفاوت است. این موضوع به تغییر ضخامت ورق در برخی قسمت‌های بدنه لوله، برش غیر استاندارد، ضخامت گالوانیزه و مشکلاتی در پروسه تولید بستگی دارد.

با توجه به اینکه در بازار جهانی، آهن به صورت کیلویی فروخته می‌شود، بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ یا پروژه‌های عظیم با احتساب وزن تقریبی هر شاخه، به صورت تناژ یا کیلویی، لوله می‌خرند. اما در این نوع خرید تعداد لوله مشخص نیست و ممکن است چند شاخه لوله کمتر یا بیشتر از تعداد لوله با وزن درخواستی باشد. از این رو در خرید کیلویی یک وزن تقریبی در پیش فاکتور تعریف می‌شود و پس از تولید وزن نهایی مشخص می‌گردد.

اما در بسیاری از پروژه‌ها تعداد لوله گالوانیزه مورد نیاز کاملا مشخص است. یا نیاز به خرید خیلی بالا نباشد. در این صورت لوله گالوانیزه به صورت شاخه‌ای خریداری می‌شود.

 

عوامل تعیین کننده قیمت روز لوله گالوانیزه

عوامل بسیاری در تعیین قیمت لوله گالوانیزه نقش دارند. به دلیل متغیر بودن بسیاری از عوامل، تعیین قیمت انواع لوله‌های گالوانیزه دشوار است. از این رو به کارگیری سیستم محاسبه آنلاین قیمت لوله، تا حدودی می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد. فارغ از این که لوله در دسته بندی لوله گالوانيزه گرم یا لوله گالوانیزه سرد قرار می‌گیرد، عوامل زیادی به شکل مستقیم و غیرمستقیم بر روی قیمت لوله اثرگذار هستند که از آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سایز و ضخامت لوله

    ضخامت لوله یکی از عوامل تعیین کننده قیمت لوله گالوانیزه شاخه‌ای است. هر چه ضخامت و قطر لوله انتخاب شده بیشتر باشد (سایز لوله بیشتر باشد)، قیمت آن بالاتر است. با توجه به اینکه تعیین قیمت لوله‌ها با توجه به وزن آنها (وزن استاندارد تعریف شده) تعیین می‌گردد. تمام المان‌های موثر در افزایش وزن، روی قیمت شاخه تاثیرگذار هستند.

    البته لازم به ذکر است وزن هر شاخه به صورت جزئی تاثیری ندارد. مثلا ممکن است یک لوله 2 اینچ با ضخامت 1.5 میلی متر و طول 6 متر، وزن استاندارد 13.26 برای آن تعریف شده است. اما ممکن است یک شاخه با وزن 13.20 و یک شاخه وزن 13.29 داشته باشد. حتی گاها دیده شده که وزن این لوله 13.50 و … است. اما قیمت بر اساس وزن استاندارد 13.26 اعلام می‌گردد.

عوامل تعیین کننده قیمت لوله گالوانیزه

  • نوع ورق

    متریال به کار رفته در تولید لوله، به شکل مستقیم بر روی قیمت آن تاثیرگذار است. در حالت استاندارد، لوله گالوانیزه از فولاد با کیفیت تولید می‌شود. اما لوله گالوانیزه با بدنه آهنی هم در بازار وجود دارد. فولاد ترکیبی از آهن و کربن است و مقاومت بیشتری هم دارد. از رو نسبت به لوله گالوانیزه شاخه‌ای از جنس آهن گرانتر است.

  • نوع روکش و پوشش

    جنس و خلوص روکش استفاده شده در لوله گالوانیزه و مقدار مصرفی آن (ضخامت پوشش)، تاثیر مستقیم بر قیمت محصول تولید شده دارد. هر چه خلوص ماده گالوانیزه و ضخامت آن بیشتر باشد یعنی مقدار بیشتری از آن برای گالوانیزاسیون مصرف شده و در نتیجه قیمت آن لوله بیشتر است.

  • تغییرات قیمت مواد اولیه

    زمانی که قیمت متریال اولیه تولید لوله گالوانیزه بالا برود، در نهایت محصول نهایی تولید شده قیمت بالاتری نسبت به گذشته خواهد داشت. هزینه تولید یک شاخه لوله گالوانیزه به عوامل زیادی بستگی دارد. از آنها می‌توان به هزینه مرتبط با مواد اولیه، حمل و نقل، نیروی انسانی، هزینه‌های سربار تولید و سایر هزینه‌های مرتبط با قیمت تمام شده اشاره کرد. همچنین سیاست‌های بازار داخلی و قیمت‌های جهانی نیز در این مورد اثرگذار است.

    همچنین نبود مواد اولیه کافی مثل سنگ آهن و کربن برای تولید شمش فولادی و مشکلات جانبی برای تولید شمش و لوله باعث افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز و در نهایت گران شدن هر شاخه لوله گالوانیزه می‌شود.

  • قیمت جهانی آهن و فولاد

    در سالهای اخیر بارها فرمول قیمت‌گذاری محصولات فولادی در بورس کالا چندین بار تغییر کرد. اما این فرمول به قیمت جهانی آهن و نرخ ارز نیمایی کاملا وابسته است. قیمت نهایی جهانی فولاد بر اساس قیمت شمش فوب چین یا منطقه دریای سیاه محاسبه می‌شود. هر تغییر جزیی در قیمت‌های جهانی، منجر به افزایش قیمت ورق سیاه در بورس کالا و به تبع آن افزایش قیمت انواع لوله گالوانیزه می‌شود.

 

  • عرضه و فراوانی فولاد

    عرضه فولاد یکی دیگر از عواملی است که بر افزایش قیمت لوله‌های گالوانیزه تاثیرگزار است. فراوانی محصول و عرضه در بازار در کاهش یا افزایش قیمت نقش مهمی دارند. گاهی بنا بر سیاست‌های تولید، بازار و احتکار مواد اولیه یا محصولات فولادی، رشد صعودی یا نزولی قیمت را شاهد خواهیم بود. هر چه فولاد بیشتری در بازار موجود باشد، قیمت پایین‌تر خواهد بود.

  • هزینه حمل و نقل

    هزینه‌های حمل و نقل با توجه به تعداد، حجم و وزن لوله‌های گالوانیزه، مسافت، نوع خودرو و هزینه‌های جانبی مانند انبارداری و بارگیری متفاوت است.

  • نرخ ارز

    بازار و نرخ ارز نیز نقش پر رنگی در تعیین قیمت هر چیزی دارد، از یک شاخه لوله گالوانیزه گرفته تا کرایه تاکسی. در صورتی که مواد اولیه تولید لوله گالوانیزه به شکل وارداتی باشد، نرخ ارز می‌تواند به شکل مستقیم بر روی قیمت نهایی لوله اثرگذار باشد. در صورت تخصیص ارز دولتی با شرایط ویژه، هزینه نهایی تولید به حداقل خود می‌رسد.

  • میزان تقاضا و عرضه

    تقاضا و عرضه شکل دهنده قیمت نهایی محصول هستند. در صورتی که برای خرید یک شاخه لوله گالوانیزه، تقاضا افزایش پیدا کند، قیمت لوله گالوانیزه شاخه‌ای بالاتر می‌رود. این موضوع در مورد عرضه محصولات نیز صحیح است. عرضه محصولات بدون شکل گیری تقاضا، باعث کاهش قیمت نهایی لوله خواهد شد.

  • شرایط بازار

    قیمت لوله گالوانیزه شاخه ای به شرایط بازار نیز بستگی دارد. وضعیت اقتصادی کشور میزان و نسبت عرضه و تقاضا و تغییرات سیاسی باعث تغییر قیمت لوله گالوانیزه می‌شود.

قیمت روز لوله گالوانیزه

  • برند تولید کننده:

    شرکت‌ها و برندهای مختلف ممکن است قیمت‌های متفاوتی برای لوله گالوانیزه شاخه‌ای خود اعلام کنند. این بخش از تعیین قیمت، به برندینگ و نام برند بستگی دارد و بخشی از سیاست‌های فروش است. هر چند برای برخی از محصولات مثل طلا، نفت و فولاد یک قیمت مشخص تعریف می‌شود و تعزیرات هم مدعی به چک کردن تخلفات است. اما هنوز سیاست‌های برندینگ نقش پر رنگی در تعیین قیمت خواهد داشت. ضمن آنکه برندهای شناخته شده، به خاطر هویتی که مدت‌ها برای آن زحمت کشیده‌اند، مشتری‌های بیشتر و نامدار‌تری هم دارند.

جدول قیمت لوله روز گالوانیزه شاخه‌ای

وجود جدول قیمت گالوانیزه باعث می‌شود تا مصرف کنندگان بر حسب نیاز صنایع خود بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند. در این بخش لیست قیمت برخی از مهم‌ترین لوله‌های گالوانیزه را قرار داده‌ایم تا در صورت نیاز بتوانید مقایسه کلی میان انواع لوله گالوانیزه داشته باشید:

سایز (نمره)

ضخامت (MM) وزن شاخه (KG) طول (M) واحد

قیمت (ریال)

2

2 6 6 کیلوگرم

477,000

2.5

2 8.2 6 کیلوگرم

477,000

3

2 10 6 کیلوگرم

477,000

4

2 13 6 کیلوگرم 477,000
5 2 14.7 6 کیلوگرم

477,000

6

2 18.6 6 کیلوگرم 477,000

70*70

2 28 6 کیلوگرم

477,000

80*80 2 32 6 کیلوگرم

477,000

2

2.5 7.8 6

کیلوگرم

467,000

2.5

2.5 10 6 کیلوگرم 467,000
3 2.5 12.5 6 کیلوگرم

467,000

تفاوت قیمت انواع لوله گالوانیزه شاخه‌ای

  • قیمت لوله گالوانیزه شاخه ای گلخانه‌ای

قیمت لوله گالوانیزه شاخه‌ای گلخانه‌ معمولا با توجه به سایز،ضخامت و طول لوله تعیین می‌شود. بازارهای محلی می‌توانند قیمت این لوله را دستخوش تغییرات مختلف کنند. به صورت کلی، لوله گالوانیزه گلخانه‌ای در مناطقی که رونق کشاورزی در آنجا وجود دارد بالاتر از سایر مناطق است. دلیل این موضوع وجود تقاضای زیاد برای خرید لوله گالوانیزه گلخانه‌ای است.

تعداد لوله‌های خریداری شده می‌تواند به شکل مستقیم بر روی قیمت لوله گالوانیزه اثرگذار باشد. خریداران در صورت خرید بیشتر لوله، می‌توانند از تخفیف‌های جذاب بهره‌مند شوند. در واقع خرید عمده لوله گالوانیزه باعث کاهش نهایی قیمت هر لوله در هنگام خرید خواهد شد.

بیشتر بخوانید:فروش لوله گلخانه

 

  • قیمت لوله گالوانیزه شاخه ای تست

لوله‌های تست، عموما در خطوط انتقال آب و سایر مایعات به خصوص در صنعت استفاده می‌شود. این لوله‌ها تحت شرایط ویژه مورد آزمایش تست قرار می‌گیرند تا مشخص شود که فشارهای داخلی حاصل از جریان مواد داخل لوله به بدنه آن آسیبی نمی‌زند یا لوله گالوانیزه نشتی ندارد. همچنین اکثر لوله‌های تست تا سایز 6 اینچ رزوه شده اند (سایزهای بزرگ با جوش به هم متصل می شوند) این لوله‌ها نسبت به لوله‌های گلخانه‌ای مقاوم‌ترند. گواهی آزمایش تست دارند. قابلیت نصب راحت اتصالات را با وجود رزوه دارند و در نتیجه قیمت آنها در هر شاخه گرانتر است.

خرید لوله گالوانیزه شاخه‌ای

لوله گالوانیزه یکی از محصولات کاربردی امروزی است که در سایزهای دلخواه و مدل‌های مختلف تولید می‌شود. یکی از دغدغه‌های مهم خریداران امروزه بحث قیمت لوله گالوانیزه شاخه‌ای است که در این مقاله در مورد آن مطالب جالب توجهی بیان شده است. با توجه به شیوه‌های تولید لوله گالوانیزه، خریداران باید از میان فروشگاه‌های ارائه دهنده این لوله، به دنبال انتخاب یک فروشگاه مناسب باشند تا در نهایت بتوانند خرید خود را به بهترین شکل انجام دهند. خریداران در هنگام انتخاب لوله گالوانیزه باید به خواص فیزیکی لوله، میزان فشاری که به هر شاخه لوله وارد می‌شود و شرایط محیطی توجه داشته باشند تا در نهایت بتوانند بهترین لوله را متناسب با نیاز صنایع خود خریداری کنند.

جمع بندی

لوله‌ها جزو انواع محصولات ضروری در صنایع امروزی هستند که با استفاده از متریال‌های مختلف و در ابعاد متفاوت تولید می‌شوند. لوله گالوانیزه یکی از انواع لوله‌های خاص و مقاوم است که مزیت‌های زیادی را به خریداران ارائه می‌دهد. لوله گالوانیزه که جزو دسته بندی لوله‌های فولادی محسوب می‌شود طی فرآیند گالوانیزاسیون، پوشش دهی می‌شود. برای پوشش این لوله از فلز روی باکیفیت استفاده می‌شود.

مصرف کنندگان با توجه به شیوه تولید لوله گالوانیزه می‌توانند ضمن استعلام قیمت لوله گالوانیزه شاخه‌ای ، این محصولات را با درجه کیفی بالا از فروشگاه معتبر خریداری کنند. نصب لوله گالوانیزه بسیار ساده است و در مکان‌های مختلف قابل استفاده است. عوامل زیادی به شکل مستقیم بر روی قیمت لوله گالوانیزه اثرگذار هستند که در این مقاله به تفصیل به آنها پرداخته شده است.

شبکه های اجتماعی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا این مطلب مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

خانه