لوله فلکسیبل خرطومی

لوله فلکسیبل خرطومی

فهرست مطالب

تاسیسات برقی ساختمان، بسیار آسیب‌پذیر بوده و با قرار گرفتن در برابر عوامل خارجی مانند رطوبت و مواد شیمیایی، از بین می‌روند. حفاظت از کابل‌ها و سیم‌ها برای کاهش هزینه‌های تعمیرات و خطرات احتمالی ضروری است، به همین جهت تولید کنندگان تجهیزات برقی با در نظر گرفتن نیاز کارفرمایان و مهندسان پروژه‌های ساختمانی، محصولاتی مقاوم برای حفاظت از سیم کشی برق تولید می‌کنند. یکی از ابزارهایی که نقش مهمی در حفاظت سلامت افراد و کابل‌ها دارد، لوله فلکسیبل خرطومی است. در این مقاله می‌خواهیم در مورد اینکه لوله فلکسی خرطومی چیست و چه مشخصاتی دارد، اطلاعاتی را در اختیارتان بگذاریم.

لوله فلکسیبل خرطومی چیست و چه کاربردی دارد؟

لوله فلکسی، نوعی لوله قدرتمند و منعطف بوده که برای حفاظت از کابل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های رسانا در محیط باز مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیشترین کاربرد لوله فلکسیبل خرطومی برای حفاظت از کابل دوربین مدار بسته است که وظیفه ارسال تصویر به دستگاه MVR و DVR را بر عهده دارد. لوله فلکسیبل ساختاری شبیه لوله خرطومی داشته که متریال تشکیل دهنده آن فلز است و توسط گالوانیزه پوشش داده می‌شود.

مزایای لوله فلکسیبل خرطومی

همان‌طور که گفتیم، لوله خرطومی فلزی از کابل‌ها در برابر آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند. از جمله مزایای این لوله می‌توان موارد زیر را عنوان کرد:

  • این لوله‌ها بسیار انعطاف‌پذیر بوده و قابلیت خم شدن در زوایای مختلف را دارند.
  • مقاومت آن‌ها در برابرفشار، ساییدگی و انواع ضربات بسیار بالاست.
  • طول عمر و ماندگاری این لوله‌ها زیاد است.
  • استحکام بسیار بالایی داشته و قادر هستند وزن کابل‌هایی با سطح مقطع زیاد را تحمل کنند.

چرا استفاده از لوله خرطومی فلزی اهمیت دارد؟

امروزه صنعت برق، بخش جدا نشدنی از زندگی روزمره است، به طوری که همه ما در خانه، محل کار، خیابان و … برای زندگی راحت‌تر به نیروی الکتریسیته نیاز داریم. به همین دلیل باید از سیم‌ها و کابل‌های ساختمانی به نحو احسن مراقبت کنیم؛ تا علاوه بر کاهش هزینه‌های تعمیر، طول عمر آن‌ها افزایش یابد. لوله فلکسیبل خرطومی از تجهیزات مهم در صنعت برق بوده که از کابل‌ها در مقابل هرگونه آسیب خارجی مانند رطوبت و گرما، محافظت می‌کند.

لوله خرطومی فلکسیبل

مراقبت از لوله های فلکسیبل

لوله های فلکسی با ورود به بازار، به دلیل مزایای زیاد محبوبیت خاصی را بین مردم و صنعتگران پیدا کردند. در ادامه می‌خواهیم چند نکته مهم در رابطه با مراقبت از این لوله‌ها بیان کنیم:

  • بهترین راه مراقبت، خرید لوله فلکسی با جنس خوب است. پارگی، پوسیدگی و … عواملی هستند که با گذشت زمان و وقوع یک اتفاق ممکن است باعث آسیب به لوله شوند، اما شما با خرید محصول با کیفیت، می‌توانید بروز این مشکل را به حداقل برسانید.
  • این لوله‌ها مانند سایر تجهیزات ساختمانی در طول زمان نیاز به تعمیرات دارند، به همین منظور در صورت نیاز به تعمیرات باید اقدامات لازم را انجام دهیم تا طول عمرشان افزایش یابد.
  • یکی دیگر از راه‌های مراقبت، نصب درست لوله‌ها است. به همین منظور باید افرادی متخصص در این زمینه، این لوله‌ها را نصب کنند.

نکات مهم در نصب لوله فلکسی دوربین مدار بسته

  • قبل از نصب لوله فلکسی باید تحقیقات لازم را انجام دهید تا لوله مناسبی را که نیازهای شما را تامین می‌کند، انتخاب نمایید.
  • برای نصب لوله‌ها باید قوانین و ضوابط برق منطقه خود را بدانید.
  • در صورت نیاز می‌توانید یک فرد متخصص را برای بررسی پروژه خود استخدام کنید تا مطمئن شوید که نوع لوله و نصب آن به درستی صورت گرفته است.
  • در نظر گرفتن نکات ایمنی برای جلوگیری از هر گونه خطرات الکتریکی بسیار ضروری است.

بهترین لوله فلکسی کدام است؟

اگر می‌خواهید بدانید که بهترین لوله خرطومی فلزی برای پروژه شما چیست باید عوامل مختلفی از قبیل درصد رطوبت، خوردگی، احتمال انفجار، تغییرات دمایی و … را در نظر بگیرید. این موارد به شما کمک می‌کنند محصول مناسبی را انتخاب کنید. یکی از ساده‌ترین راه‌ها استفاده از تجربه افراد مختخصص در این زمینه است. این اشخاص اطلاعاتی را در زمینه موارد ایمنی و نحوه نصب در اختیارتان می‌گذارند.

لوله فلکسی گالوانیزه چیست؟

گالوانیزه گردن، یکی از بهترین روش‌ها برای محافظت از لوله کاندوئیت در محیط‌های مرطوب و صنعتی است. لوله خرطومی فلزی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای افزایش ماندگاری در مناطق مختلف با فلز روی، پوشش داده شده و با نام لوله خرطومی گالوانیزه وارد بازار می‌شود. لوله فلکسیبل گالوانیزه در انواع روکشدار و بدون روکش تولید می‌شود که نوع روکشدار آن بسیار پرکاربرد است.

فروش لوله فلکسیبل خرطومی در تهران

گروه صنعتی پتروگرایش، انواع لوله فلکسی فلزی را با کیفیت بالا در کشور تولید می‌کند. این مجموعه محصولات خود را به سراسر کشور عرضه کرده و در پروژه‌های اجرایی شرکت‌های مختلف، همکاری دارد. مشاوره رایگان قبل از خرید، ثبت سفارش به صورت تلفنی، شفافیت در قیمت گذاری، تیم فروش متخصص، تنوع محصولات تولیدی در زمینه انواع لوله برق و سینی کابل و … از مهمترین مزایای خرید از پتروگرایش است.

کلام پایانی

لوله‌های فلکسی توسط کارخانه‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. مسلما انتخاب بهترین تولید کننده نیازمند تجربه کافی در زمینه خرید این محصولات است. پتروگرایش با ارائه فاکتور رسمی برای تمام محصولات تولیدی، خیال شما را از بابت کیفیت محصولات آسوده می‌کند.

شبکه های اجتماعی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا این مطلب مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

خانه