بوشن فولادی برق

بوشن گالوانیزه چیست​

فهرست مطالب

عملیات جوشکاری یکی از روش‌های قدیمی برای اتصال لوله‌ها به یکدیگر در مسیرهای لوله کشی است که تعویض لوله‌ها را در هنگام تعمیرات، با مشکل مواجه می‌سازد. برای حل این مساله، به قطعاتی نیازمندیم که به راحتی با دو سر لوله‌ها چفت شده و باز و بسته شوند. بوشن گالوانیزه Coupling قطعه‌ای کاربردی و مهم در صنایع مختلف است که برای اتصال لوله‌ها به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید بدانید بوشن فولادی برق چیست، این مقاله را تا انتها بخوانید.

بوشن فولادی برق چیست؟

بوشن برق قطعه‌ای فولادی است که وظیفه اتصال لوله‌ها به یکدیگر در خطوط لوله‌کشی را بر عهده دارد. این قطعه معمولا رزوه‌هایی در دو قسمت خارجی و داخلی دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان، دو لوله با سایزهای مختلف را به یکدیگر متصل کرد.

بوشن گالوانیزه

انواع بوشن فولادی برق

بوشن‌های فولادی برق از نظر عملکرد در گروه‌های زیر قرار می‌گیرند:

  • بوشن ساده: این بوشن در دو طرف، رزوه‌های داخلی دارد که برای اتصال لوله‌هایی با قطر یکسان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • بوشن مغزی: این بوشن از یک سمت حالت پیچی داشته که سر پیچی رو به بیرون است و به صورت مغزی برای اتصالات برقی رزوه‌دار مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • بوشن جوشی: این نوع بوشن قطعه‌ای استوانه‌ای شکل و تو خالی است که اتصال آن به دو سر لوله، از طریق جوشکاری صورت می‌گیرد. این اتصال بیشتر در شرایطی که   فشار کاری بالا بوده و احتمال خرابی کمتر هست، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • بوشن تبدیل:  این بوشن، دو انتها با اندازه‌های متفاوت دارد که برای اتصال لوله‌هایی با قطرهای مختلف، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • بوشن روپیچ و تو پیچ: بوشن‌هایی که از یک سر به سمت داخل و از قسمت دیگر به سمت بیرون، پیچ دارند با نام بوشن روپیچ و تو پیچ شناخته می‌شوند. اتصالات گالوانیزه برای لوله‌هایی با شیارهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • بوشن گالوانیزه ساده: این بوشن دارای پوشش گالوانیزه بوده و با داشتن شیارهایی به سمت داخل، بیشتر در خطوط انتقال آب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی‌ های بوشن فولادی برق گالوانیزه Coupling

بوشن گالوانیزه

  • بوشن فولادی برق به دلیل داشتن روکش گالوانیزه در برابر حرارت، سرما و خوردگی مقاومت بالایی دارد.
  • با استفاده از بوشن فولادی برق می‌توانیم اتصالات ایمن، آب بندی شده و قابل تعویض در خطوط لوله کشی ایجاد کنیم.
  • بوشن فولادی برق در برابر رطوبت و فشارهای قوی استحکام بالایی دارد.
  • هزینه‌های نگهداری بوشن فولادی برق به دلیل ویژگی ضد زنگ، کمتر است.
  • برای نصب بوشن‌های فولادی برق به مهارت خاصی نیاز نداریم.

تولید بوشن فولادی برق گالوانیزه Coupling چگونه انجام می‌گیرد؟

تولید اتصالات گالوانیزه برق به دو روش سرد و گرم انجام می‌گیرد:

  • بوشن گالوانیزه گرم: در این روش، بوشن فولادی برق در دمای تقریبی 460 درجه سانتی‌گراد، داخل وان مذابی از فلز روی قرار گرفته و پوشش گالوانیزه در تمامی قسمت‌های فولادی برق رسوب می‌کند. فولادی برق نسبت به نوع سرد مقاومت بالاتری در شرایط محیطی دارد.
  • بوشن گالوانیزه سرد: در این فرآیند، بوشن فولادی برق داخل محلول نمک روی قرار گرفته و فلز روی طی فرآیند آند و کاتد بر روی بوشن رسوب می‌کند. ضخامت گالوانیزه در این روش بسیار کم بوده به طوری که به راحتی می‌توان آن را خراشید و از سطح فلز جدا کرد.

مزیت بوشن فولادی برق

استفاده از بوشن فولادی برق عملیات لوله کشی را تسهیل خواهد کرد، زیرا به جای جوشکاری از یک رابط برای اتصال لوله‌ها استفاده می‌شود. همچنین سازه‌هایی که در احداث آن‌ها از بوشن فولادی برق استفاده شده به دلیل امکان تعویض و تعمیر قطعه معیوب، ماندگاری و طول عمر بیشتری دارند.

راهنمای خرید بوشن فولادی برق

بوشن فولادی برق در انواع درزدار و بدون درز تولید و عرضه می‌شود. اگر قصد خرید این اتصالات را دارید بهتر است که نمونه بدون درز آن را انتخاب نمایید، زیرا در صورت ایجاد فشار به آن‌ها، احتمال شکستگی و آسیب دیدگی کاهش می‌یابد. جنس بوشن از دیگر مواردی است که باید مد نظر قرار دهیم، به عنوان مثال برای اتصالات غیر فلزی باید از بوشن‌های PVC یا پلاستیکی استفاده کنید. برای اینکه در فرآیند اجرای پروژه مشکلی به وجود نیاید به استاندارد بودن و سایز بوشن فولادی برق نیز توجه کنید.

فروش بوشن فولادی برق

بوشن گالوانیزه

بوشن‌های گالوانیزه گرم تولیدی شرکت پتروگرایش، از بهترین و با کیفیت‌ترین بوشن‌های تولید بازار داخلی است که با داشتن طول و گام مناسب، رزوه های عمیق و روکش گالوانیزه گرم مرغوب، انتخاب بسیاری از پیمانکاران و شرکت‌های معتبر کشور شده است. کونیک دو سر فولادی برق، باز و بست بوشن را بسیار راحت و آسان کرده و سطح صیقلی و ضخامت بالا، ظاهر بسیار فوق العاده‌ای به این بوشن‌ها داده است. شما برای خرید این قطعه و مشاوره رایگان می‌توانید با کارشناسان پتروگرایش تماس حاصل فرمایید.

کلام پایانی

بوشن‌های فولادی برق در جنس‌ها و مدل‌های مختلفی تولید شده و روانه بازار می‌گردند. این قطعات به دلیل نقش کلیدی که در اتصال لوله‌ها به یکدیگر دارند باید طول عمر و مقاومت بالایی داشته باشند. بوشن فولادی برق به دلیل خاصیت ضد زنگ و استحکام بالا، گزینه مناسبی برای پروژه‌های شماست که با کیفیت بالا در شرکت پتروگرایش تولید و عرضه می‌شود.

شبکه های اجتماعی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا این مطلب مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

خانه