راهنمای خرید پروفیل گالوانیزه

راهنمای خرید پروفیل

فهرست مطالب

پروفیل یکی از اصلی ترین تجهیزات فلزی ساخت و ساز در سازه‌های فلزی است و تقریبا بدون آنها ساخت و ساز با مشکل روبرو خواهد بود. این قطعات فلزی، علاوه بر ظاهر سازه، مقاومت و استقامت آن را رقم می زنند. از این رو برای خرید آنها باید به نکات مهمی توجه کرد. در این مقاله قصد داریم تا صفر تا صد نکات و راهنمای خرید پروفیل گالوانیزه را معرفی کنیم تا یک خرید ایده آل و ایمن را تجربه کنید.

پروفیل گالوانیزه چیست؟

به طور کلی پروفیل‌ها مقاطع فلزی هستند که از فرم دهی ورق فلزی ساخته می‌شوند (البته امروزه پروفیل‌های PVC و غیر فلزی هم در بازار موجود است). چنانچه به منظور محافظت از پروفیل‌های فولادی طی فرایند گالوانیزاسیون، تمام سطوح آن را با یک پوشش فلزی مانند فلز روی بپوشانند، پروفیل گالوانیزه شکل می‌گیرد. پروفیل‌های آهنی و فولادی به منظور جلوگیری از زنگ زدگی، اکسایش و هر نوع آسیب دیگری در برابر تنش‌های محیطی، گالوانیزه می‌شوند. محصولات گالوانیزه یکی از با دوام‌ترین و اقتصادی‌ترین محصولات فلزی مورد استفاده در فضاهای باز در برابر خوردگی، هستند.

نکاتی که قبل از خرید پروفیل گالوانیزه باید بدانید

  • آگاهی از نیاز پروژه

پیش از خرید پروفیل گالوانیزه، لازم است از جزئیات پروژه خود آگاه باشید و بدانید که دقیقا به کدام نوع از پروفیل‌های گالوانیزه احتیاج  دارید. قطعا نمی‌توانید به جای قوطی از نبشی استفاده کنید. چون شکل و استحکام سازه شما را تضعیف می‌کند. یا چنانچه پروفیل‌ها در مجاورت رطوبت یا مکان رو باز قرار می‌گیرد قطعا باید پروفیل گالوانیزه بخرید. چون پروفیل سیاه عمر کوتاه‌تری نسبت به نوع گالوانیزه دارد و خطر خوردگی، استحکام سازه شما را تهدید می‌کند.

همچنین باید بدانید که چقدر بودجه برای اجرای پروژه در نظر دارید. این بودجه در کل پروژه تاثیر گذار است. مثلا چنانچه قصد ساخت گلخانه دارید با توجه به بودجه خرید پروفیل گلخانه‌ای، وسعت و شکل ظاهری گلخانه تعیین می‌شود.بعد از این که اطلاعات و شناخت کامل از پروژه را کسب کردید، می‌توانید در مورد نوع پروفیل گالوانیزه و همچنین ابعاد مورد نیاز تصمیم بگیرید.

نکاتی که قبل از خرید پروفیل گالوانیزه باید بدانید

 

  • توجه به مشخصات فنی قوطی پروفیل پیش از خرید

کاملا بدیهی است که مهمترین شاخصه انتخاب یک کالا، کیفیت آن است. شما باید بتوانید کیفیت پروفیل را به طور کامل بازرسی نمایید. کیفیت یک محصول را مشخصات فنی آن تعیین می کنند که تاثیر مستقیم بر تعیین  قیمت پروفیل گالوانیزه هم دارد. برای خرید پروفیل گالوانیزه به مشخصات فنی زیر توجه کنید:

  • پروفیل بر اساس شکل ظاهری

پروفیل‌ها از نظر شکل ظاهری به دو دسته باز و بسته تقسیم می‌شوند. منظور از پروفیل‌های باز، مقاطعی مانند ناودانی، نبشی و تسمه است و پروفیل‌های بسته نیز شامل انواع قوطی و لوله می‌شوند . علاوه بر آن، پروفیل‌ها از نظر شکل ظاهری و شکل سطح مقطع نیز به مربع، مستطیل، بیضی، Z و C تقسیم می‌شوند که هر کدام نیز سایزبندی مختلفی دارند. در مقاله لوله و پروفیل گالوانیزه به صورت کامل در مورد این محصول توضیح داده شده است.

بیشتر بخوانید:پروفیل گالوانیزه

 

  • بر اساس ابعاد

یکی از مهم‌ترین مشخصات فنی پروفیل گالوانیزه ابعاد آن است. منظور از ابعاد طول، ابعاد سطح مقطع و ضخامت است. ضخامت پروفیل‌های گالوانیزه بر مبنای ضخامت ورق فولادی که از آن فرم گرفته، سنجیده می‌شود. علاوه بر آن ضخامت پوشش گالوانیزه که بر ضخامت کل پروفیل گالوانیزه تأثیر گذار است.

  • طول قوطی گالوانیزه:

به صورت استاندارد طول پروفیل‌های گالوانیزه ۶ متر است. اما در طول‌های سفارشی نیز قابل تولید و عرضه هستند.

  • ضخامت قوطی گالوانیزه:

این نوع قوطی‌ها از ضخامت 1.8 تا 6 میلی‌متر قابل تولید هستند. بیشترین تقاضای بازار برای ضخامت های 1.8 تا 2.5 میلی‌متر است.

  • ابعاد سطح مقطع:

ابعاد قوطی مستطیل: از ابعاد ۱*۲ تا ۴۰۰*۳۰۰ میلی‌متر قابل تولید است. اما ابعاد پرفروش آن در بازار ۱۰*۲۰ تا ۱۰۰*۴۰ می‌باشد.

ابعاد قوطی مربع: از ابعاد ۲*۲ تا ۴۰۰*۴۰۰ میلی‌متر قابل تولید است. اما ابعاد پر فروش بازار ۲۰*۲۰ تا ۱۰۰*۱۰۰ می‌باشد.

نکته: ابعاد بزرگتر به صورت سفارشی (با توجه به حجم درخواست) تولید می‌شود و همیشه در بازار موجود نیستند.

پروفیل بر اساس شکل ظاهری

  • بر اساس وزن

یکی دیگر از نکاتی که پیش از خرید پروفیل گالوانیزه باید به آن توجه کنید، وزن آن است. پروفیل‌ها بر اساس وزن به 2 گروه سبک و سنگین تقسیم می‌شوند. این طبقه بندی بر اساس ابعاد پروفیل گالوانیزه انجام می‌گیرد. با توجه به پارامتر وزن، ضخامت بالای 2 میل جزو پروفیل‌های گالوانیزه سنگینند و قطعا قیمت پروفیل سنگین بیشتر از نوع سبک است.

برای این که بدانید وزن قوطی مورد نظرتان چقدر است، می‌توانید از فرمول زیر استفاده کنید:

۲ × [طول قوطی (m) + عرض قوطی (m)] × چگالی × ضخامت (mm) × طول شاخه (m) = وزن قوطی

عدم توجه به وزن و ابعاد پروفیل گالوانیزه، وزن و فشار وارده به سازه شما را در تحت تاثیر قرار داده و می‌تواند منجر به ویرانی سازه شود.

توجه به قیمت روز قوطی پروفیل گالوانیزه در هنگام خرید

در زمان خرید باید به هر نکته‌ای که به قیمت پروفیل گالوانیزه و هزینه‌های مربوط می‌شود، توجه داشته باشید. خرید بهینه، اصلی‌ترین نکته‌ای است که هر کارفرمایی به آن توجه می کند.

 

  • بررسی برندهای تولیدکننده انواع پروفیل گالوانیزه

اولین موردی که باید به آن توجه کنید، برند پروفیل گالوانیزه‌ای است که قصد خرید آن را دارید. برند، یک پارامتر برای ضمانت کیفیت است. قطعا یک کالای برند کیفیت بهتری دارد و طول عمر پروژه شما را بالا می‌برد. در نتیجه هزینه نگهداری آن بسیار ناچیز است.

  • هزینه تولید:

تولید پروفیل گالوانیزه نیز همچون سایر محصولات دارای هزینه‌های جانبی تولید اعم از هزینه مواد خام اولیه، هزینه‌های گاز و برق، دستگاه‌ها، دستمزد و … می‌باشد. محاسبه این موارد در کنار سود فروش نیز بر قیمت نهایی پروفیل تاثیرگذار است.

  • فاصله کارخانه:

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت، مسافت کارخانه تولید پروفیل گالوانیزه تا کارخانه تولید کننده مواد اولیه یا مسافت کارخانه تولید پروفیل گالوانیزه تا محل پروژه شماست. چون هزینه حمل و نقل، بخشی از هزینه های جانبی تولید محسوب می شود که در تعیین قیت نقش دارد.

  • نوع ورق و روش گالوانیزاسیون

نوع ورق جزو نکاتی است که در پروژه باید به آن توجه شود. اما یاداوری کنیم که نوع ورق بر قیمت اثرگذار است. همچنین نوع روش گالوانیزاسیون بر هزینه‌ای که باید پرداخت کنید اثرگذار است.

نوع ورق و روش گالوانیزاسیون

نکات پس از خرید پروفیل

آخرین مرحله در خرید پروفیل گالوانیزه، بررسی بار و اطمینان از صحت و اعتبار محصول دریافتی است. برای این منظور، میبایست نکات زیر را بررسی کنید.

  • بررسی مشخصات ظاهری محصول:

  • مشخصات ظاهری پروفیل گالوانیزه دریافتی را بررسی فرمایید تا هیچ ایراد ظاهری مثل خوردگی و زنگ زدگی، ترک و موجدار بودن، طول غیر متعارف و نا همسان با درخواست شما نداشته باشد. همچنین وزن، ضخامت و کیفیت گالوانیزه را نیز بررسی کنید. ( توجه داشته باشید که حتما وزن درج شده در فاکتور با وزن ثبت شده در برگه باسکول مطابق باشد. )
  • مشخصات درج شده در فاکتور مانند برند، آلیاژ، مشخصات ابعادی (ضخامت، طول و سایز) و سایر اطلاعات فاکتور را با محصول دریافتی مطابقت دهید. در صورت هر نوع مغایرت از فروشنده پیگیری کنید.
  • معمولا پروفیل های گالوانیزه پس از تولید دارای یک شناسنامه می شوند که اطلاعات کیفی محصول را در آن وارد کرده و به محصول می چسبانند. پلاک بندیل یا برگه کنترل کیفی روی محصول را با اطلاعات مندرج در فاکتور مطابقت دهید تا از اصالت محصول خود مطمئن شوید.
بیشتر بخوانید:پروفیل گلخانه

 

چرا پروفیل گالوانیزه را از پتروگرایش بخریم؟

  1. پروفیل گالوانیزه جزو محصولات فولادی است که در هر کارخانه ای تولید نمی شود. به عنوان مثال کارخانه سپنتا به عنوان یکی از کارخانجات تولید انواع لوله فولادی، تولید پروفیل گالوانیزه ندارد. از این رو پتروگرایش به عنوان یک تولید کننده قدرتمند در این حوزه از تولید عمل کرده است. ما مفتخریم که محصولی با کیفیت بالا را در اختیار کسانی که به ما اعتماد می کنند می گذاریم.
  2. پاسخ به این سوال که چرا باید از پتروگرایش خرید کنیم بسیار ساده تست. ما علاوه بر اینکه یک تولید کننده مستقل در حوزه پروفیل صنعتی گالوانیزه هستیم، محصولی که عرضه می‌کنیم، کیفیت بالایی دارد. پروفیل گالوانیزه پتروگرایش با برند PGCO از ورق فولاد مرغوب تولید می‌شود.
  3. بسیاری از پروفیل‌های گالوانیزه عموما به عنوان ستون استفاده می‌شوند و فشار بالایی را باید تحمل کنند. پروفیل های گالوانیزه پتروگرایش به خاطر استفاده از ورق مرغوب و مواد جوش با کیفیت و عمیق، بر اثر فشار، درز باز نمی‌کنند، تغییر شکل نمی‌دهند و آسیبی نمی‌بینند.
  4. اندازه استاندارد پروفیل های گالوانیزه 6 متر در بازار است. اما گلخانه با ارتفاع 6 متر کمتر ساخته می شود و اصولا چنین ارتفاعی برای گاخانه دار، مقرون به صرفه نیست. از این رو پتروگرایش پروفیل های گالوانیزه با ابعاد 4.7، 4.8، 5.2 و 5.8 متر تولید می کند تا دست کارفرما برای انتخاب باز باشد. علاوه بر آن چون تولید کننده مستقیم است، سفارش با اندازه سفارشی (با سقف سفارش معین) را می پذیرد.
  5. پتروگرایش به عنوان یک تولید کننده مستقل، در خط تولید خود دارای وان مذاب گالوانیزه است. تمامی پروفیل های تولیدی PGCO، با ضخامت پوشش 70 الی 90 میکرون، گالوانیزه می شوند. استفاده از مواد گالوانیزه با درجه خلوص بالا و گالوانیزاسیون بدون واسطه، عاملی برای تحویل کالا با کیفیت و ضمانت بالا خواهد بود.
  6. پروفیل های گالوانیزه پتروگرایش با سطح مقطع کاملا چهارگوش است و هیچ نافرمی در سطح مقطع آنها وجود ندارد. زاویه بین اضلاع سطح مقطع، کاملا 90 درجه است که به راحتی با دستگاه قابل اندازه گیری می‌باشد.
  7. لوله و پروفیل ها غالبا با ورق هایی به طول 100 متر نورد و فرم دهی می شوند و در مسیر خط تولید به طول مورد نظر برش می خورند. با توجه به سختی فلز در قسمت خط برش غالبا براده‌هایی ایجاد می‌شود که اصطلاحا به آن پلیسه می‌گویند. این براده‌های حاصل از برش، چهره بدی به محصول می‌دهد. علاوه بر آن ممکن است در حین بارگیری یا نصب به نصاب، سایرین و حتی به سازه صذماتی وارد کنند. پتروگرایش با هدف حفظ حقوق مشتری، خود را موظف می‌داند تا پلیسه زدایی یا پلیسه برداری کند.
  8. از آنجا که پتروگرایش یک تولید کننده مستقل است، می توانید بدون پرداخت هزینه های واسطه و دلالی، با کمترین قیمت بازار، پروفیل گالوانیزه مورد نظرتان را مستقیما از کارخانه خریداری کنید.
  9. بازرسی محصول پس از تولید و ارائه گزارش یکی دیگر از دلایل خرید پروفیل گالوانیزه از پتروگرایش است. محصول با کیفیت و استاندارد، ضمانت کار ما و آبروی ماست.

چرا پروفیل گالوانیزه را از پتروگرایش بخریم؟

مشاوره گرفتن و دریافت پیش فاکتور از پتروگرایش

برای خرید انواع لوله و پروفیل گالوانیزه می‌توانید از طریق شماره‌های تماس ذکر شده در سایت با کارشناسان فروش پتروگرایش در ارتباط باشید. کارشناسان واحد مکانیکال و گالوانیزه پتروگرایش نیاز و درخواست شما را بررسی کرده و پس از شرایط سنجی (محیط، منطقه و وسعت پروژه) شما را برای خرید مطلوب راهنمایی می‌کنند. سپس پیشفاکتور صادر شده را جهت تایید برایتان ارسال می‌نمایند. پس از تایید پیشفاکتور توسط شما (کارفرما) و واریز مبلغ تایید شده، سفارش خرید شما بلافاصله از درب کارخانه بارگیری شده و به محل پروژه شما ارسال می‌گردد.

نحوه بسته‌بندی پروفیل و ارسال بار

زمانی که سفارش شما تولید شد، توسط کارخانه بندیل شده و از درب کارخانه بارگیری می‌شود. سپس به آدرسی که کارفرما اعلام کرده ارسال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:پروفیل صنعتی

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا صفر تا صد راهنمای خرید پروفیل گالوانیزه را برای شما شرح دهیم تا برای یک خرید ایده آل آگاهی کامل داشته باشید. ما در پتروگرایش تمام توان خود را به کار بستیم تا محصولی با کیفیت بالا را در اختیار تمام عزیزانی که به ما اعتماد می گنند عرضه کنیم. قطعا با توجه به شرایط اقتصادی ایران، محصولی با قیمت مناسب و کیفیت بالا، مشتری پسندتر است. شرکت پتروگرایش به عنوان تولیدکننده انواع لوله و پروفیل گالوانیزه اعلام می‌کند که تمامی پروفیل های گالوانیزه این شرکت، قابل تولید در ابعاد و نقشه های سفارشی، با استانداردهای روز جهانی در انواع گالوانیزه گرم و گالوانیزه فابریک می باشند. این محصولات به دلیل استفاده از ورق های درجه 1 به کار رفته در ساخت، تولید طبق نقشه فنی و نظارت واحد کنترل کیفیت به یکی از محصولات پر طرفدار و پر کاربرد این شرکت تبدیل شده است. همچنین با کنترل نظارت مستمر بر انجام مراحل گالوانیزاسیون، عمر مفید این محصولات را بیشینه کرده و گامی در جهت کسب رضایت بیش از پیش مشتریان خود بردارد.

شبکه های اجتماعی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا این مطلب مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

خانه