مزایای سینی کابل

مزایای سینی کابل

فهرست مطالب

به طور کلی از سینی کابل، برای مدیریت کابلها و محافظت از آنها در برابر آسیب‌های محیطی است. حتما در برخی از پارکینگ‌ها و برخی کارخانجات دیده‌اید که کابل‌های نازک و ضخیم از دیوار یا از وسط سقف سالن کار آویزانند. برخی از این کابل‌ها ممکن است در اثر برخورد اجسام مختلف در معرض خطر پارگی قرار بگیرند. یا توسط حیوانات جونده، قطع شوند. ممکن است برقکار نتواند در زمان انجام خدمات یا تعمیرات تشخیص دهد که کدام کابل برای چه منظوری و از کجا رد شده است. از این رو نیاز به محافظت و مدیریت دارند.

در محیط‌هایی که حجم زیادی از کابل باید از مسیری عبور کند، سینی کابل نصب می‌کنند تا کابلها روی آن قرار گرفته و در طول مسیر، دچار بی نظمی و پارگی نشود. مسیر سینی کابل، ابتدا و انتهای مسیر را مشخص می‌کند و برقکار هم به راحتی می‌تواند همه چیز را تحت کنترل داشته باشد. سینی کابل ها درابعاد مختلف طراحی و تولید می شوند. با توجه به حجم کابل ها می توان از ابعاد بزرگتر استفاده کرد. این تجهیزات برقی عموما از فولاد گالوانیزه تولید می شوند. قیمت سینی کابل نیز بر اساس ابعاد و ضخامت آن متغیر است. هر چه سینی کابل بزرگتر باشد؛ قیمت آن بیشتر است.

انجام اصولی سیم کشی ساختمان، یکی از نکات مهم برای کسب نتیجه مطلوب و پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار است. این موضوع در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی بسیار مهم است؛ زیرا هرگونه سهل انگاری در اجرای استانداردها می‌تواند منجر به خساراتی شود که نه تنها جبران ناپذیر است، بلکه هزینه‌های زیادی را به دنبال دارد. برای برق رسانی درست در یک ساختمان باید طبق آئین نامه عمل کرد. به طوری که ضمن حفظ سلامت برقکار، آسیب‌ها و خطراتی مانند آتش سوزی نیز کاهش یابد. به همین منظور کابل‌ها و سیم‌ها باید در مسیر درست، هدایت شده و در صورت بروز مشکل، عیب یابی شوند.

بیشتر بخوانید:انواع سینی کابل

 

هدف از نصب سینی کابل چیست؟

در سال‌های اخیر، انواع سینی نگهدارنده کابل برق به عنوان جایگزین مناسبی برای لوله برق مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تجهیزات علاوه بر زیبایی و مرتب کردن کابل‌‌ها باعث افزایش ضریب ایمنی در خطوط سیم کشی می‌شوند. به وسیله سینی کابل می‌توانیم کابل‌های برق را از یکدیگر تفکیک کنیم. سینی کابل و متعلقات آن به عنوان یک محافظ مکانیکی عمل کرده و امکان عبور مقدار زیادی کابل برق، تلفن، داده و … را در کف یا سقف ایجاد می‌کنند.

یکی از دغدغه‌های مهم مهندسان، تغییر نیازهای پروژه در طول زمان می‌باشد. سینی کابل به دلیل سهولت استفاده و نصب آسان، گزینه مناسبی برای پروژه‌هایی هست که نیازهای متغیر دارند؛ به طوری که می‌توان کابل‌های جدید را داخل آن‌ها قرار داد و طولشان را کم یا زیاد کرد. سینی کابل برق به دلیل ساختار خاص خود در برابر افزایش ناگهانی حرارت و جریان بالا، بسیار مقاوم است. در واقع مهم‌ترین کاربرد سینی کابل در مراکز حساس و خطوط برق با ولتاژ بالا است.

انواع سینی و نردبان کابل و تجهیزات سینی بهترین گزینه برای متخصصان برق جهت هدایت و تفکیک کابل‌ها از یکدیگر هستند. امروزه این محصول در ساخت و سازها، بسیار مورد تایید قرار گرفته‌ و توسط کارخانه‌های مختلفی تولید و روانه بازار می‌گردد. هلدینگ پتروگرایش، انواع سینی کابل برق را تولید می‌کند.

هدف از نصب سینی کابل چیست؟

چه زمانی باید از سینی کابل استفاده کنیم؟

  • چنانچه تعداد سیم‌ها و کابل‌ها بسیار زیاد باشد، از سینی کابل و نردبان کابل استفاده می شود.
  • چنانچه کابلها بسیار قطور باشد آنها را از روی سینی کابل عبور می‌دهند.
  • چنانچه شدت جریان عبوری از کابل‌ها خیلی بالا نباشد و کابلها خیلی گرم نشوند.

سینی کابل پتروگرایش چه مزیتی نسبت به سایر برندهای موجود در بازار دارد؟

پتروگرایش، تولید کننده سینی کابل با برند PGCO است. سینی کابل‌های شرکت پتروگرایش طبق استانداردهای ملی و بین المللی تولید می‌شود. علاوه بر آن به خواست مشتری قابل تولید در ابعاد و نقشه های CNC با دقت بسیار بالا و در انواع سینی کابل گالوانیزه گرم، گالوانیزه سرد، فابریک، استیل 304 و 316 تولید می‌شوند. این محصولات به دلیل استفاده از ورق‌های فولاد درجه یک به کار رفته در ساخت، تولید و تحت نظارت کیفی واحد کنترل کیفیت به یکی از محصولات پرطرفدار و به عنوان بهترین برند سینی کابل تولید داخل تبدیل شده است.

همچنین با توجه به اینکه پتروگرایش به عنوان یک تولید کننده مستقل عمل می‌کند، بسیاری از هزینه‌های جانبی مثل هزینه انبارداری و آبکاری را ندارد. در نتیجه از نظر قیمت، نسبت به سینی‌های کابل موجود در بازار، بسیار ارزانتر و مقرون به صرفه‌تر است.

  • امکان تولید انواع سینی و نردبان کابل در همه ابعاد و ضخامت‌ها
  • تولید و ساخت توسط دستگاه‌های تمام اتوماتیک و مطابق با استانداردهای بین المللی
  • خم کاری به وسیله دستگاه رول فورمینگ تمام اتوماتیک و پانچ‌‌های استاندارد با دستگاه CNC
  • تولید سینی و نردبان کابل با متریال با کیفیت و درجه یک
  • ضخامت پوشش گالوانیزه بیشتر از ضخامت پوشش در سایر برندها
  • درجه خلوص بالای مواد گالوانیزه و عدم ریزش آن
  • امکان ارائه نقشه فنی و تولید سینی و نردبان کابل در ابعاد و ضخامت‌های خاص به سفارش مشتری
  • توان تولید بالا و تحویل سریع کالا
  • خرید بدون واسطه و کاهش هزینه‌های جانبی
  • خرید با نرخ پایین و نزدیک به کف بازار
  • ضمانت و خدمات پس از فروش
بیشتر بخوانید:سینی کابل و اتصالات

 

دلایل پیاده سازی و کابل کشی سینی برق در پروژه های صنعتی

  1. کابل‌کشی در سینی برق منجر به حفاظت از کابلها و افزایش طول عمر آنها می‌شود.
  2. سلامت کابل ها باعث بهبود عملکرد طولانی مدت کابلها و در نتیجه عملکرد پروژه می‌گردد.
  3. نحوه طراحی سینی های کابل و شمایل آنها یک ویژگی منحصر بفرد است که باعث می‌شود هر کابل جدیدی از هر قسمت در طول مسیر به شبکه کابل کشی وارد یا از آن خارج شود.
  4. این سینی‌ها قابلیت نصب در هر محیطی را دارند و محدود به مکان نیستند.
  5. مهم نیست طول کابل‌ها و مسیر عبوری آنها چقدر باشد. با اتصال سینی کابل جدید در مسیر، محدود به طول کابل نیز نخواهید بود.

مزایای سینی مش نسبت به سینی کابل

سینی مش، نوعی سینی کابل است که بافت سبدی دارد و ابعاد منافذ آن بزرگ است. در نتیجه بر خلاف سایر سینی‌های کابل، سطح کمتری دارد و هوای بیشتری از منافذ آن عبور می‌کند. از این رو مزایای بیشتری نسبت به سینی کابل دارد. از جمله:

مزایای سینی مش نسبت به سینی کابل

  • هزینه بسیار پایین مواد اولیه نسبت به محصولات مشابه

شکل ساختاری سینی مش به صورتی است که به مواد اولیه و فلزی کمتری برای ساخت بدنه آن نیاز است. در نتیجه هزینه مواد اولیه برای تولید آن بسیار کمتر است. همچنین وزن کمتری هم نسبت به سینی کابل دارد. در نتیجه قیمت پایین‌تری هم دارد.

  •  مورد استفاده برای تمام صنایع

شکل ساختار سینی مش در کنار کاربرد آن باعث می‌شود تا برای کابل کشی در صنایع مختلف از آن استفاده شود. به عنوان مثال در صنایع غذایی، پتروشیمی، صنایع داروسازی و بیمارستان ها، کارگاه ها و کارخانجات تولیدی، صنایع ساختمانی، دیتاسنترها، تونل‌ها، شبکه‌های مخابراتی و …

  •  انعطاف پذیری بالا در نصب برای سایت های مختلف

زمانی که از سینی کابل استفاده شود، برای تغییر مسیر نیاز به استفاده از مدل های مختلف است و گاها نیاز به سفارش مدل های سفارشی است. اما زمانی که از سینی مش استفاده شود، در چنین موقعیتی می‌توان با برش بافت مفتولی، در شکل سینی مش تغییر ایجاد کرد و نیاز به سفارش گذاری برای فضاهایی که نیاز به تغییر مسیر وجود دارد، نیست.

بیشتر بخوانید:نردبان کابل

 

  •  نصب سریع و آسان سینی مش

سینی مش بر خلاف سینی کابل نیاز به مهار کردن خاصی ندارد. از این رو در سریع ترین زمان می توان با تجهیزات مرتبط مثل انواع مختلفی از پایه‌ها، براکت‌ها و ساپورت‌ها آن را نصب کرد. نصب سینی مش با استفاده از آنها بسیار سریع انجام می شود و نیاز به مهارت خاصی هم ندارد.

  •  عدم محدودیت برای ورود و خروج کابل

ساختار مشبکی سینی، باعث می‌شود تا در صورت نیاز و از هر مکانی بتوانید مجرای ورود یا خروج برای عبور کابل ها در نظر بگیرید.

  •  انتقال حرارت بهتر

از آنجا که سینی مش، سطح زیادی ندارد و ابعاد مشبکی آن بزرگ است، هوا در بین کابلها مبحوس نمی شود. بلکه جریان هوا بع راحتی از بین سطوح عبور کرده و از مجاورت کابلهای روی سینی مش عبور می کند. در نتیجه گرمای ناشی از عبور حجریان های الکتریکی، در سطح سینی کابل و مجاورت کابل ها باقی نمی‌ماند. این موضوع از داغ شدن کابل ها جلوگیری می‌کند و انتقال حرارت به خوبی انجام می‌شود. در نتیجه احتمال حادثه را کاهش می‌دهد.

  •  جلوگیری از آسیب به کابل ها

چنانچه از سینی کابل در فضاهای رو باز استفاده کنید ممکن است آب باران در داخل سینی باقی بماند. آب در جوار کابل ها می تواند باعث آسیب به آنها شده یا عاملی برای بروز اتصالات برقی شود. در حالی که آب از ساختار مشبکی سینی مش عبور کرده و هیچ آبی در آن جمع نمی‌شود که به کابل‌ها آسیب برساند.

دلایل پیاده سازی و کابل کشی سینی برق در پروژه های صنعتی

  •  عیب یابی آسان

از آنجا که سینی مش ساختار مشبکی دارد و از هر زاویه میتوان کابل‌ها را دید، در صورت بروز آسیب به کابل‌ها و پروژه کابل کشی، راحت‌تر می‌توان نقطه آسیب دیده را شناسایی کرد، به کابلها دسترسی داشت و عیب یابی کرد.

  • لوازم جانبی فراوان سینی مش

از انواع لوازم جانبی سینی کابل می توان به انواع براکت تخت، براکت دیواری، براکت دیواری تقویت شده یک طبقه و دو طبقه، براکت سقفی، براکت آویز، بست اتصال (کوپلر) و …اشاره کرد.

  • وزن بسیار سبک و در عین حال مستحکم

در بافت بدنه سینی مش، فلز کمتری به کار رفته است. شکل ساختار و بدنه آن به صورتی است که وزن زیادی ندارد. در حالی که مزایا و کارایی بیشتری نسبت به سینی کابل دارد.

کلام پایانی

استفاده از سینی کابل، مشکلات مربوط به سیم کشی برق را برطرف کرده و با قرار دادن کابل‌ها در موقعیت درست باعث تسریع در روند اجرای پروژه می‌شود. کیفیت بالای این تجهیزات نکته مهمی است که باید به آن توجه کنیم. به همین دلیل باید آن‌ها را از مراکز معتبر خریداری نماییم. کارشناسان فروش PGCO، مشاوره‌های لازم را جهت خرید تجهیزات برق صنعتی در اختیار شما قرار می‌دهند.

شبکه های اجتماعی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا این مطلب مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

خانه