لوله فولادی گالوانیزه

لوله فولادی گالوانیزه

فهرست مطالب

برای یک خرید خوب در صنعت ساختمان سازی باید همه چیز را درباره لوله فولادی گالوانیزه بدانید. لوله فولادی (steel pipe) وسیله‌ای جهت حفاظت مواد داخل لوله از محیط بیرونی آن است که انواع متفاوتی از جمله نوع گالوانیزه دارد. لوله گالوانیزه فولادی یکی از پرمصرف‌ترین تجهیزات ساختمان سازی است که از المان‌های مهم محسوب می‌شود و استفاده از این نوع در هر پروژه‌ای و برای ایمنی ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد. به‌طور کلی، لوله‌های برق و لوله گالوانیزه گرم در هر جایی که سیم و کابل برق استفاده شده به کار می‌روند و کاربردهای متعددی دارند. خوب است بدانید که برای استحکام، طول عمر بیشتر و حفاظت بهتر اجرای عملیات کابل کشی ساختمان و رعایت اصول سیم کشی داخل واحدهای ساختمانی، صنعتی و کارخانجات، نیاز به استفاده از لوله فولادی گالوانیزه احساس می‌شود. اگر به دنبال خرید لوله برق و اطلاع از قیمت آن هستید، ادامه این مطلب از پتروگرایش را از دست ندهید.

کاربرد لوله فولادی گالوانیزه برق

لوله فولادی گالوانیزه با یک لایه محافظ روی پوشش داده می‌شود تا هنگامی که در معرض عناصر محیطی فضای باز قرار می‌گیرد، مانعی در برابر زنگ زدگی لوله ایجاد نماید و این موضوع از لوله گالوانیزه در برابر آسیب ناشی از رطوبت و اسیدی بودن محیط‌های داخلی نیز محافظت می‌کند. کاندوئیت کاری برای محافظت سیم در سیم کشی‌ها و پوشش سیم و کابل برق کاربرد دارد و به عنوان محافظ خوبی برای لوله کشی برق و خطوط انتقال محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که از لوله کاندوئیت گالوانیزه می‌توان در سیستم‌های اعلام حریق و آتش نشانی استفاده کرد. همچنین لوله گالوانیزه برق طول عمر حداقل 50 ساله و مقاومت بالایی دارد. پیش از سال 1970، از لوله گالوانیزه برق در صنعت تجهیزات ساختمان سازی، برای آبرسانی به ساختمان‌ها استفاده می‌شد. امروزه فولاد گالوانیزه کاربردهای متعددی دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لوله کشی ساختمان
  • دکل‌های مخابراتی
  • حفاظ و حصار
  • دکل برق

کاربرد لوله گالوانیزه برق فولادی

انواع لوله های برق 

  • لوله گالوانیزه گرم ( یا عمقی داغ)
  • لوله گالوانیزه سرد
  • لوله گالوانیزه گرم سبک
  • لوله ضد انفجار
  • لوله برق رنگ کوره ای (عمدتا مشکی و قرمز)
  • لوله قابل انعطاف (فلکسیبل) با روکش PVC
  • لوله قابل انعطاف (فلکسیبل) زره دار (شیلددار)
  • لوله فولادی برق قابل انعطاف (فلکسیبل) بدون روکش

انواع سایز لوله گالوانیزه برق 

هنگامی که صحبت از سایز لوله گالوانیزه فولادی برق می‌شود، باید طول و قطر، وزن و ضخامت را بررسی کرد. شرکت پتروگرایش از بهترین تولیدکنندگان این محصول کاربردی، لوله گالوانیزه فولادی را در سایزهای مختلفی به بازار مصرف عرضه می‌کند. برای کسب اطلاعات تکمیلی و اطلاع از سایز دقیق این محصول با کارشناسان واحد فروش تماس حاصل فرمایید.

انواع سایز لوله گالوانیزه برق 

انواع روش های نصب لوله فولادی گالوانیزه

اتصال لوله فولادی گالوانیزه حالت‌های مختلفی دارد و این نوع اتصالات در ایمنی ساختمان و ساختمان سازی اهمیت قابل توجهی پیدا می‌کنند. در حالت کلی، می‌توان گفت که استفاده از روش کوپلینگ یا بوشن برای اتصال لوله های فولادی گالوانیزه پیشنهاد می‌شود؛ چراکه نصب آسانی دارد و در صورت ترکیب با اتصالات دیگر، فرآیند جداسازی و اتصال آن راحت‌تر است. همچنین این سهولت استفاده در پروژه‌های ساختمان سازی و عمرانی اهمیت بسیار زیادی دارد. در ادامه، جزئیات روش‌های نصب لوله گالوانیزه برق فولادی را بررسی می‌کنیم:

روش نصب کوپلینگ یا بوشن

روش اتصال کوپلینگ بدون رزوه است و در اتصالاتی از جمله خطوط لوله آتش نشانی استفاده می‌شود. مهندسان این روش اتصال را به عنوان یکی از راه‌های اتصال کاربردی برای لوله های برق گالوانیزه قلمداد می‌کنند.

روش اتصال رشته‌ای

در این روش نصب یک رزوه با استفاده از رزوه کشی در قسمت بیرونی لوله گالوانیزه ایجاد  می شود و یا با استفاده از قالب متصل می‌گردد که اتصال نیز از درون لوله پشتیبانی می‌شود.

جوشکاری

رایج‌ترین روش جوشکاری در اتصالات لوله‌های فولادی، قوس الکتریکی است که در جریانات الکتریکی ایجاد می‌گردد. توصیه می‌شود که در این روش اتصال، قطعات کوچک‌تر و ارتباطات لوله‌های گالوانیزه به کار نروند؛ چراکه امکان تبخیر در حین جوشکاری وجود دارد.

انواع روش های نصب لوله فولادی گالوانیزه

مزایای استفاده از لوله فولادی گالوانیزه پتروگرایش

پتروگرایش به کیفیت گالوانیزه‌های محصولاتش شناخته می‌شود و تولیدکننده برتر انواع لوله های گالوانیزه است. خم لوله گالوانیزه برق شرکت پتروگرایش با برند تجاری “PGCO” معروف است و لوله‌های این تولید کننده برتر، در زمان خم کردن دو پهن نمی‌شود. پتروگرایش انواع لوله‌های گالوانیزه، قوطی گالوانیزه و پروفیل گالوانیزه را باکیفیت بالا ارائه می‌کند. از مزایای استفاده از لوله فولادی گالوانیزه پتروگرایش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حفظ شکل در زمان خم کردن لوله‌ها
  • مقاوم در برابر رطوبت، زنگ‌زدگی و خوردگی
  • مقاوم در برابر آتش سوزی ساختمان
  • قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه همراه با کیفیت بی‌نظیر
  • در دسترس بودن اتصالات متنوع و ارائه مشاوره برای انتخاب اتصالات آسان
  • وزن پایین و مناسب
  • کیفیت بالای رزوه ها

قیمت لوله گالوانیزه

قیمت این نوع لوله با توجه بر عوامل زیر تعیین می‌شود:

عوامل موثر بر قیمت لوله گالوانیزه فولادی

توضیحات

ابعاد لوله

هر چه قطر و ضخامت لوله فولادی گالوانیزه بیشتر شود، قیمت گالوانیزه برق فولادی نیز افزایش می‌یابد.

نوع مواد اولیه

استفاده از فولاد با کیفیت و خرید از برندهای معتبر با محصولات باکیفیت، قیمت لوله گالوانیزه را بیشتر می‌کند.

مقدار لایه گالوانیزه

اگر مقدار لایه‌ گالوانیزه بر روی لوله فولادی بسیار ضخیم باشد، قیمت آن نیز بالاتر می‌رود.

مقدار تقاضا در بازار

هنگامی که تقاضا برای لوله‌های گالوانیزه افزایش بیابد، قیمت این محصولات نیز بیشتر می‌شود.

تغییرات قیمت مواد اولیه

افزایش قیمت مواد اولیه مانند فولاد، روی، اسید و …،قیمت لوله گالوانیزه را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

هنگام خرید لوله فولادی گالوانیزه به نکات زیر دقت کنید!

هنگام خرید لوله فولادی گالوانیزه باید این نکته را در نظر داشته باشید که قرار است مدت زیادی از این محصولات استفاده کنید؛ بنابراین، انتخاب مناسب این لوله‌ها و استفاده از لوله محافظ کابل در ساختمان سازی و ایمنی ساختمان اهمیت قابل توجهی دارد. همچنین مجرای کابل الکتریکی برای محافظت از سیم کشی‌ها به کار می‌رود و انتخاب مناسب این لوله‌های بادوام در استحکام سازه‌ها مهم است. لوله کابل برق برای هدایت سیم‌های الکتریکی کاربرد دارد و توجه به کانال لوله برق هنگام خرید لوله گالوانیزه برق فولادی ضروری است. لوله های فولادی از نوع گالوانیزه گرم مقاومت بالایی دارند و اگر آیتم استحکام برایتان اهمیت دارد، بهتر است از این محصولات استفاده کنید. جالب است بدانید که لوله‌های فولاد گالوانیزه، گزینه خوبی برای انتقال بخار و زغال سنگ هم هستند. در مقابل، بهتر است برای انتقال گاز طبیعی سراغ لوله های گالوانیزه نروید.

خرید و ثبت سفارش از پتروگرایش

انتخاب لوله مناسب از دغدغه‌های بسیار مهم و رایجی است که ذهن تمامی خریداران را درگیر خود می‌کند و انتخاب و خرید لوله فولادی گالوانیزه با با خرید برخی محصولات دیگر متفاوت است. باید به این موضوع توجه کنید که لوله فولادی گزینه مناسبی برای تجهیزات تزیینی و معماری محسوب نمی‌شود و این محصول کاربردهای حیاتی‌تری مانند استفاده در ساخت‌وساز و … دارد؛ به همین دلیل، اگر اطلاعات بیشتری از لوله و حداکثر توان و تحمل آن داشته باشید، می‌توانید متناسب با نیاز خود، لوله گالوانیزه برق مناسبی انتخاب کنید. برای خرید هر نوع از لوله های برق یا کاندوئیت و اطلاع از قیمت دقیق و مزایای هر محصول از بهترین تولید کننده لوله گالوانیزه فولادی، همراه با دریافت مشاوره رایگان، می‌توانید به‌صورت 24 ساعته با کارشناسان شرکت پتروگرایش در تماس باشید و از خدمات این تولید کننده برتر استفاده کنید. پتروگرایش به عنوان تولید کننده محصولاتی باکیفیت برتر شناخته می‌شود و انواع لوله‌های گالوانیزه، قوطی و پروفیل گالوانیزه را تولید می‌کند

شبکه های اجتماعی

اشتراک گذاری

2 دیدگاه در “لوله فولادی گالوانیزه

  1. محمد بینایی گفت:

    واقعا چه مقاله جالبی بود خیلی خیلی ممنون

    1. پتروگرایش گفت:

      ممنونم از نگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا این مطلب مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

خانه