براز بوشن برق

براز بوشن برق چیست

فهرست مطالب

براز بوشن برق یکی از مهمترین قطعاتی است که در صنعت برق مورد استفاده قرار می گیرد. نوع برنجی براس بوشن برای اتصال لوله های گالوانیزه فولادی برق به جعبه تقسیم و یا قوطی های کلید و پریز برق موجود در ساختمان ها، سوله ها و سایر محیط هایی که نیاز به لوله کشی فولادی برای سیستم تاسیسات برقی خود دارند، استفاده می شود .

کاربرد براز بوشن برق

براز بوشن برنجی امروزه به کمک تاسیسات برقی آمده تا از سیم ها در برابر رطوبت و خوردگی حفاظت و حراست کند. به طور کلی می توان گفت زمانی که لوله های فولادی یا گالوانیزه به محل تقسیم و انشعابات درون ساختمان می رسند، باید کاملا به جعبه تقسیم و یا قوطی متصل باشند.

از آنجایی که قطر لوله های فولادی با قطر ورودی جعبه تقسیم ها و قوطی ها یکسان است، استفاده از چنین بوشن هایی لازم  وضروری به شمار می آید. در واقع این قطعه رزوه دار بوده و از درون جعبه تقسیم در لوله پیچ می شود.

به این ترتیب لوله فولادی به طور کامل به محل انشعاب متصل شده و سیم ها و کابل ها در معرض آسیب نخواهند بود. این محصول انواع مختلفی داشته و در طول های کوتاه، متوسط و بلند تولید می شوند. در ساخت این بوشن ها از استاندارد های ISO و BS استفاده می شود.

براز بوشن برق چیست

بوشن چیست؟

عنوان یکی از تجهیزاتی به کار میروند، که وظیفه آن ها اتصال دو لوله فولادی و یا گالوانیزه است‌. این قطعه به صورت استوانه ای شکل بوده که از دو طرف رزوه می شود. بوشن ها در دو نوع فلزی ( گالوانیزه، برنجی) و نوع پی وی سی تولید می شوند.

بوشن ها به عنوان یکی از تجهیزاتی به کار میروند، که وظیفه آن ها اتصال دو لوله فولادی و یا گالوانیزه است‌. این قطعه به صورت استوانه ای شکل بوده که از دو طرف رزوه می شود

براز بوشن ها در دو مدل پایه بلند و پایه کوتاه تولید می شوند.

کیفیت براز بوشن برق را می توان از وزن آنها تشخ داد، براز بوشن خالص که از برنج تولید شده باشد ، وزنی قابل توجه دارد.

براز بوشن برق در سایز های 13-16-21-29-36-48 تولید می شوند.

سه راهی لوله و براز بوشن

سه راهی لوله از این وصاله سه راهی لوله جهت انشعاب گیری استفاده می شود . سه راهی ها شامل سه راهی قائم – سه راهی ۴۵ درجه – سه راهی تبدیل ساده و روپیچ توپیچ هستند.

شبکه های اجتماعی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا این مطلب مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

خانه