مزایای لوله گالوانیزه

مزایای لوله گالوانیزه

فهرست مطالب

استفاده از لوله های گالوانیزه تحول بزرگی در صنعت ساخت و ساز به وجود آورد. این لوله‌ها به دلیل دارا بودن پوشش گالوانیزه، چالش کارفرمایان و مهندسان در رابطه با فرسودگی، زنگ زدگی و نشتی لوله‌ها را حل کرد. وزن کم، ساختار یکپارچه، استحکام و مقاومت بالا در برابر ضربه و فشار، قابلیت بازیافت، ظاهر زیبا، سادگی در نصب و باز و بسته کردن و طول عمر بالای 50 سال، لوله‌های گالوانیزه را به یکی از تجهیزات پرکاربرد در صنایع مختلف تبدیل کرده است. لوله‌های گالوانیزه به دلیل اطمینان بالا و هزینه نگهداری پایین گزینه مناسبی برای سیستم‌های انتقال آب و کانال‌های فاضلاب هستند. شرکت پتروگرایش انواع لوله های گالوانیزه را مطابق با استانداردهای رایج تولید می‌کند. مزایای لوله و پروفیل گالوانیزه پتروگرایش باعث شده متقاضیان زیادی در داخل و خارج از کشور این لوله‌ها را خریداری کنند. ما در این محتوا مطالبی را در مورد مشخصات لوله های گالوانیزه بیان کرده‎‌ایم. اگر شما به دنبال خرد لوله گالوانیزه با کیفیت هستید این محتوا را تا انتها بخوانید.

متداول ترین انواع لوله گالوانیزه کدامند؟

لوله‌های گالوانیزه در دو نوع سرد و گرم تولید می‌شوند. تفاوت این دو لوله به فرآیند گالوانیزه کردن آن‌ها مربوط می‌شود. استحکام پوشش گالوانیزه در نوع گرم این لوله‌ها بسیار بالا است. این پوشش کارایی و طول عمر لوله را بالا می‌برد. لوله‌های گالوانیزه گرم بیشتر در محیط‌های خارجی در معرض رطوبت، باد و باران به کار می‌روند. لوله های گالوانیزه سرد به دلیل داشتن پوشش گالوانیزه نازکT طول عمر کمتری داشته و برای محیط‌هایی با رطوبت بالا توصیه نمی‌شوند و استفاده از آن‌ها برای پروژه‌های کوتاه مدت با بودجه کم بسیار مناسب است. انتخاب لوله گالوانیزه مناسب به شرایط محیطی از نظر میزان اسیدی بودن، رطوبت و بودجه تخصیص داده شده به پروژه بستگی دارد.

متداول ترین انواع لوله گالوانیزه کدامند؟

عوامل موثر بر کیفیت لوله گالوانیزه

پوشش گالوانیزه نکته تمایز لوله‌های گالوانیزه با سایر لوله‌هاست. کیفیت این لوله وابستگی زیادی به تراکم و چسبندگی پوشش روی دارد. برای افزایش کیفیت این لوله‌ها باید استحکام و ضخامت پوشش روی مطابق با استانداردهای بین المللی باشد.

انواع لوله گالوانیزه بر اساس روش تولید

لوله‌های گالوانیزه در فرآیند تولید دچار یکسری تغییرات می‌شوند که می‌تواند در کاربرد آن‌ها موثر باشد. این لوله‌ها در دسته‌های زیر قرار می‌گیرند:

لوله گالوانیزه کونیک یا غیرکونیک

لوله گالوانیزه‌ای که سطح مقطع آن بعد از برش، فرز خورده و بدون پلیسه باشد لوله گالوانیزه کونیک و در صورت پلیسه داشتن لوله گالوانیزه غیرکونیک نامیده می‌شود. در ایران تنها دو کارخانه سپاهان و ساوه لوله گالوانیزه کونیک تولید می‌کنند.

بیشتر بخوانید:قیمت لوله گالوانیزه

 

لوله گالوانیزه تست یا غیر تست

لوله‌های گالوانیزه‌ای که در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرند به لوله‌های صنعتی و غیر تست معروف هستند. از مهمترین این لوله‌ها می‌توان به لوله گالوانیزه گلخانه ای، لوله گالوانیزه قالیشویی و … اشاره کرد. برخی لوله‌های گالوانیزه تولیدی با تزریق گاز پرفشار یا سیال به داخل لوله  از نظر نشتی و نواقص مورد بررسی قرار می‌گیرند. این لوله‌‌ها در خطوط انتقال گاز یا سیستم آبرسانی به کار می‌روند که به آن‌ها لوله‌های تست آب یا تست گاز گفته می‌شود. لوله ساوه، سپنتا و سپاهان از بهترین برندهای این لوله‌ها هستند.

لوله گالوانیزه رزوه شده یا رزوه نشده

برخی از لوله‌های صنعتی به صورت دو سر رزوه تولید می‌شوند. این لوله‌ها را می‌توان به کمک اتصالات دنده‌ای به یکدیگر متصل کرد. تولید بیشتر لوله‌های صنعتی به صورت بدون روزه بوده و در خطوط لوله کشی آن‌ها از اتصالات جوشی استفاده می‌شود.

عوامل موثر بر کیفیت لوله گالوانیزه

در خرید لوله گالوانیزه چه نکاتی را مد نظر قرار دهیم؟

انتخاب لوله گالوانیزه مناسب به نوع پروژه بستگی دارد. مهمترین عواملی که در خرید این لوله‌ها باید به آن‌ها توجه کنیم عبارتند از:

  • طول لوله گالوانیزه

لوله‌های گالوانیزه در شاخه‌های 6 متری تولید می‌شوند؛ بنابراین با توجه به نیاز پروژه باید تعداد مناسب از این لوله‌ها را خریداری نماییم.

  • ضخامت لوله گالوانیزه

لوله های گلخانه ای در ضخامت 2 تا 3 میل و لوله های تست آب در ضخامت 2 الی 20 میل تولید و روانه بازار می‌شوند.

  • سایز لوله گالوانیزه

لوله گلخانه در سایز 1/2 تا 2 اینچ و لوله تست آب در سایز 1/2 تا 24 اینچ تولید می‌شوند.

بیشتر بخوانید:خرید لوله گالوانیزه

 

  • وزن لوله گالوانیزه

هنگام خرید این تجهیزات باید به وزن آن‌ها توجه کنیم. هرچه لوله سبک‌تر باشد قیمت آن کمتر می‌شود.

  • قیمت لوله گالوانیزه

قیمت مقاطع فولادی یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در خرید آن‌ها است. قبل از خرید این محصولات باید از قیمت روز آن‌ها مطلع شوید.

مزایای لوله گالوانیزه پتروگرایش

1. جوش قوی: این لوله‌های فولادی، جوش فوق العاده قوی در محل درز داشته و در برابر فشار و ضربه بسیار مقاوم هستند.

2. انعطاف پذیری برای کمان گلخانه: لوله‌های تولیدی پتروگرایش انعطاف پذیری بالایی داشته و برای کمان گلخانه بسیار مناسب هستند.

3. ضخامت بالای گالوانیزه: ضخامت پوشش گالوانیزه این لوله ها بسیار زیاد است که این موضوع کارایی و طول عمر آن‌ها را افزایش می‌دهد.

4. عدم ریزش گالوانیزه: پوشش گالوانیزه این لوله‌ها به دلیل چسبندگی زیاد در هنگام خم پوسته پوسته نشده و از لوله جدا نمی‌شود.

مزایای لوله گالوانیزه پتروگرایش

 

تولید کنندگان لوله‌های گالوانیزه

ضرر و زیان ناشی از خرید کالای بی کیفیت می‌تواند هزینه‌های زیادی را برای پروژه به بار بیاورد. به همین دلیل شناخت برترین کارخانه‌های تولید کننده به متقاضان در خرید مطمئن‌تر کمک می‌کند. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین کارخانه‌ها را معرفی می‌کنیم:

1. لوله و پروفیل سپنتا: لوله و پروفیل سپنتا تهران اولین کارخانه در زمینه تولید لوله و پروفیل است. این کارخانه انواع لوله گالوانیزه سبک و سنگین را تولید و عرضه می‌کند. از محصولات این کارخانه می‌توان به انواع لوله سیاه، لوله گازی و لوله مبلی اشاره کرد.

2. نورد و پروفیل ساوه: این کارخانه در نزدیکی شهر ساوه قرار دارد و سالانه 850000 تن انواع لوله گالوانیزه صنعتی را در 3 کلاس سبک، سنگین و متوسط تولید می‌کند.

3. شرکت پتروگرایش: این مجموعه انواع لوله گالوانیزه را با کیفیت بالا و قیمت مناسب تولید می‌کند. ارائه فاکتور رسمی فروش، کیفیت خوب گالوانیزه و استفاده از استانداردهای رایج در تولید محصولات، پتروگرایش را در زمره بهترین تولید کنندگان این تجهیزات قرار داده است.

کلام پایانی

امروزه کارخانه‌های زیادی در زمینه تولید لوله های گالوانیزه فعالیت می‌کنند. کیفیت و برند تولید کننده در قیمت این لوله‌ها تاثیرگذار است. پتروگرایش با ارائه مشاوره رایگان، شما را در خرید مطمئن‌تر محصولات یاری می‌کند.

شبکه های اجتماعی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا این مطلب مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

خانه