مقایسه لوله سبک و سنگین

مقایسه لوله سبک و سنگین

فهرست مطالب

یکی از لوله‌های فولادی پرکاربرد امروزی، لوله گالوانیزه است که به دلیل داشتن قابلیت‌های متعدد، مصارف زیادی در صنایع امروزی دارد. این لوله‌ها به دسته بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که از جمله آنها می‌توان به لوله گالوانیزه سبک، سنگین، صنعتی و گلخانه‌ای اشاره کرد. مقایسه لوله سبک و سنگین به خریداران این امکان را می‌دهد که قبل از خرید نهایی بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند.در این مقاله قصد داریم تا به بررسی مشخصات فنی لوله سبک و سنگین گالوانیزه بپردازیم و به مزیت‌های آنها اشاره داشته باشیم. در صورتی که می‌خواهید در مورد این موضوع بیشتر بدانید، کافی است تا پایان همراه ما باشید.

مقایسه لوله‌های گالوانیزه سبک و سنگین از نظر ساخت

همانطور که گفتیم لوله‌های گالوانیزه به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که هر کدام از لحاظ ساخت، حوزه کاربرد و محیط استفاده با یکدیگر متفاوت هستند. لوله گالوانیزه سبک و سنگین پرمصرف‌ترین لوله‌های فولادی هستند که ضخامت جداره آنها با یکدیگر متفاوت بوده و بر همین اساس کاربردهای زیادی در صنایع امروزی دارند. لوله گلخانه اصفهان نیز جزو لوله‌های پرمصرف گالوانیزه است که به دلیل ساختار مناسبی که دارد، برای استفاده در گلخانه و محیط‌های کشاورزی استفاده می‌شود.

از طرفی می‌توان انواع لوله‌ها را با ضخامت روکش گالوانیزه مختلف، به دو روش گرم و سرد تولید کرد. لوله گالوانیزه گرم با غوطه‌ور کردن لوله فولادی، درون حوضچه مذاب تولید می‌شود. این شیوه تولید به دلیل ایجاد روکش مناسب گالوانیزه باعث می‌شود تا لوله تولید شده از دوام بالایی برخوردار باشد. صنایع مختلف نفتی، ماشین آلات، حوزه راهسازی و… از این نوع گالوانیزه صنعتی استفاده می‌کنند. در لوله گالوانیزه سرد از الکترولیز برای ایجاد یک پوشش مناسب بر روی لوله استفاده می‌شود. پوشش آبکاری شده در شیوه سرد نازک‌تر از شیوه گرم است. صنایع مختلف برای کارهای سبک و کوچک، از لوله گالوانیزه سرد استفاده می‌کنند. معمولا تولید تابلوهای راهنمایی و رانندگی با استفاده از گالوانیزه سرد انجام می‌شود، چرا که از لحاظ قیمت مقرون به صرفه است.

 

مقایسه لوله‌های گالوانیزه سبک و سنگین از نظر ساخت

تفاوت میان لوله گالوانیزه سنگین و سبک

شناخت تفاوت‌های لوله گالوانیزه باعث می‌شود تا مصرف کنندگان از میان لوله‌های مختلف فلزی، بهترین انتخاب را داشته باشند. مقایسه لوله سبک و سنگین گالوانیزه نشان می‌دهد که این دو لوله از لحاظ وزن لوله، قطر لوله و از همه مهمتر ضخامت جداره لوله با یکدیگر متفاوت هستند. همچنین قیمت لوله گالوانیزه سبک و سنگین به دلیل نوع ساخت آنها با یکدیگر متفاوت است. خریداران می‌توانند انواع لوله سبک و سنگین را متناسب با نیاز خود از مجموعه پترو گرایش خریداری کنند. پتروگرایش با حذف واسطه‌ها در تلاش است تا انواع محصولات ساختمانی و سیم کشی را با بهترین قیمت به فروش برساند.

  • تفاوت از لحاظ قیمت و کاربرد

لوله گالوانیزه سنگین برای مصارف ویژه و پرفشار استفاده می‌شود. در حالی که لوله سبک، استفاده رایج‌تری در گلخانه و محیط‌های کشاورزی دارد. لوله گالوانیزه گلخانه نیز معمولا از لوله سبک فلزی است که ضخامت جداره کمتری نسبت به نوع سنگین آن دارد.

  • تفاوت از لحاظ قیمت لوله گالوانیزه

لوله‌های سبک به دلیل ضخامت کمتری که دارند از قیمت مناسب‌تری نسبت به لوله‌های سنگین‌تر برخوردار هستند. هر چه مشخصات فنی لوله فلزی بالاتر باشد، قیمت آن طبیعتا بیشتر است.

بیشتر بخوانید:قیمت لوله گالوانیزه

 

تفاوت ساختاری لوله‌های گالوانیزه سبک و سنگین

از لحاظ ساختاری می‌توان تفاوت‌های مختلفی را میان لوله سبک و سنگین در نظر گرفت. این تفاوت‌ها باعث می‌شود تا انتخاب برای مصرف کنندگان راحت‌تر باشد. در واقع صنایع امروزی در صورتی که بخواهند در هزینه خرید لوله صرفه جویی کنند، می‌توانند خرید لوله گلخانه‌ای و سبک را در برنامه خرید خود قرار دهند. از طرف دیگر، لوله سنگین گالوانیزه دارای وزن بیشتری نسبت به مدل‌های سبک‌تر در همان سایز دارد.

 

 

  • ضخامت، مهم ترین تفاوت لوله گالوانیزه سبک و سنگین

به جرات می‌توان گفت که ضخامت جداره مهم‌ترین تفاوت میان لوله گالوانیزه سبک و سنگین است و باعث ایجاد این تمایز می‌شود. مصرف کنندگان با مقایسه لوله سبک و سنگین، می‌توانند در محیط‌هایی که نیاز به حفاظت بالا وجود دارد از لوله سنگین استفاده کنند. لوله سبک کمترین ضخامت جداره و وزن را داشته و لوله سنگین ضخامت بالاتری نسبت به سایر مدل‌ها دارد.

ضخامت، مهم ترین تفاوت لوله گالوانیزه سبک و سنگین

کدام لوله بهتر است؟ گالوانیزه سبک یا سنگین؟

لوله گالوانیزه سبک دارای وزن و ضخامت کمتری است. تنوع لوله سبک به نسبت مدل‌های سنگین بالاتر است و در ضخامت‌های مختلف از 1.8 تا 2 میلی متر قابل خریداری است. این لوله‌ به دلیل انعطاف پذیری بالاتری که به نسبت سایر مدل‌ها دارد، قابل جوشکاری بوده و قیمت نسبتا ارزان‌تری دارد.

در مقابل لوله گالوانیزه سنگین قرار دارد که ضخامت جداره 2.5 میلی متر به بالا دارد. از لحاظ ابعاد و قطر لوله می‌توان گفت که ضخامت جداره این محصول برای مصارف پرفشار مناسب است. افراد برای آبرسانی‌، فنس کشی، ساخت پل و بزرگراه، سازه‌های فلزی سنگین و… از لوله گالوانیزه سنگین استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:خرید لوله گالوانیزه

 

مزایا و ویژگی‌های لوله گالوانیزه سبک ‌و سنگین

خرید و استفاده از لوله گالوانیزه سبک و سنگین، مزیت‌های زیادی را برای مصرف کنندگان به دنبال دارد که در این بخش به معرفی آنها می‌پردازیم:

  • به نسبت سایر اقدامات حفاظتی، خرید لوله گالوانیزه سبک و سنگین از لحاظ هزینه مقرون به صرفه‌تر است.
  • لوله‌های گالوانیزه صنعتی دارای عمر طولانی هستند که تا حدود 50 سال می‌توان از آنها استفاده کرد.
  • هزینه نگهداری کم این لوله‌ها به عنوان مزیت کاربردی این محصولات به شمار می‌رود.
  • پوشش‌های گالوانیزه این لوله‌ها را می‌توان به آسانی با چشم بررسی کرد و به راحتی بهترین خرید را انجام داد.
  • مقایسه لوله سبک و سنگین به آسانی امکان پذیر است لذا خریداران می‌توانند بهترین خرید را انجام دهند.

تمام موارد لیست شده در بالا نشان می‌دهد که خرید لوله گالوانیزه برای بسیاری از مصرف کنندگان می‌تواند از لحاظ قیمت و کاربرد، مقرون به صرفه باشد.همچنین می توانید برای محاسبه آنلاین وزن لوله از تکنولوژی پتروگرایش استفاده نمایید و بهترین وزن با توجه به نیاز خود را از پتروگرایش سفارش دهید.

شبکه های اجتماعی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا این مطلب مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

خانه