سینی برق

سینی برق

فهرست مطالب

یکی از ملزومات اصلی واحد‌های تولیدی و صنایع بزرگ، سیم و کابل‌های برق است که وظیفه انتقال نیروی الکتریکی را بر عهده دارند. برای محافظت از کابل‌های برق استفاده از سینی و نردبان کابل بسیار حائز اهمیت است و باعث جلوگیری از آسیب‌های احتمالی می‌شود. سینی برق مانند رگی است که می‌تواند جریان برق را به شکل کامل از میان تجهیزات مختلف الکترونیکی عبور دهد. با توجه به تنوع سینی کابل، انتخاب متناسب‌ترین آن برای صنایع امروزی دارای اهمیت بسیاری است. در صورتی که می‌خواهید در مورد اهمیت سینی برق کشی بیشتر بدانید، کافی است تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

سینی برق چیست؟

سینی برق یا همان سینی کابل یکی از جمله تجهیزات پرکاربردی محسوب می شود که امروزه در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل ساختار مناسب این محصولات، بسیاری از شرکت‌های بزرگ برای پوشش سیم برق از سینی باکیفیت استفاده می‌کنند. این محصولات جایگزین بسیار مناسبی برای لوله‌های برق هستند، چرا که فضای بیشتری را در اطراف سیم‌ها ایجاد کرده و موجب انتقال آسان جریان الکتریکی میان سیم‌ها می‌شوند.

این در حالی است که استفاده از لوله‌های برقی باعث ایجاد سطح تماس بیشتر با کابل‌ها شده که این امر باعث کاهش انتقال حرارت در میان سیم‌ها می‌شود. با توجه به موارد بیان شده، باید بگوییم که امروزه بسیاری از کسب و کارهای بزرگ برای پوشش کابل برق خود از سینی کابل فلزی گالوانیزه استفاده می‌کنند.

سینی کابل استاندارد دارای یک سری ویژگی‌های کلیدی است که ارزش استفاده از آن را افزایش می‌دهد. در واقع پیمانکاران با خرید سینی برق می‌توانند هزینه های خود را به شکل کاملا اصولی، مدیریت کنند. نوع تولید سینی کابل با استفاده از مواد اولیه با کیفیت می تواند مقاومت آن را در برابر شرایط محیطی مختلف تغییر می‌دهد. امروزه کلیه صنایع برحسب بودجه و نیاز خود با بررسی دقیق این محصولات، انتخاب بهینه‌ای داشته باشند.

سینی برق چیست؟

اصلی‌ترین ویژگی‌های سینی برق کدام است؟

جنس انواع سینی کابل ها متفاوت است، که از این رو دارای ویژگی‌های متعددی هستند.در صنایع امروزی شناخت ویژگی‌های سینی کابل ضروری است به طوری که جهت رفع نیاز،نهایتا محصولی  متناسب و مقرون به صرفه راه به همراه خواهد داشت. در ادامه به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های سینی برق می‌پردازیم:

  • اتصالات متنوع در سینی برق

با استفاده از سینی کابل می‌توان برای مسیرهای مختلف یک تاسیسات، از اتصالات متنوع استفاده کرد. این امر باعث می‌شود تا سیم کشی به بهترین شکل انجام شود. انتخاب سینی کابل باکیفیت به مصرف کنندگان این امکان را می‌دهد که بتوانند به شکلی آسان، از سیم‌های مهم تاسیسات برقی خود محافظت کنند.

 

  • مقاومت بالای سینی برق در مقابل حرارت بالا

معمولا در تولید انواع سینی کابل از فولاد گالوانیزه استفاده می‌شود. این متریال در برابر حرارت می‌تواند مقاومت زیادی از خود نشان دهند، لذا آسیب پذیری کمتری در مقابل شرایط آب و هوایی نامناسب خواهند داشت. سینی برق گالوانیزه به دلیل خاصیت نسوز بودن و در صورت افزایش درجه حرارت محیط، مشتعل نمی‌شود. به همین دلیل انتخاب سینی کابل گالوانیزه فابریک از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • مقاومت سینی کابل در برابر مواد اسیدی

فولاد گالوانیزه به کار رفته در تولید سینی کابل، این محصول را در برابر مواد اسیدی و خوردگی بسیار مقاوم می دارد، لذا می توان از این محصول در سطح استاندارد در تاسیسات برق کارخانه‌های صنعتی و تولید کننده‌های مواد شیمیایی استفاده کرد. قیمت سینی کابل گالوانیزه با توجه به کیفیت متریال به کار رفته در آن تعیین می‌گردد. در واقع شرکت‌های بزرگ برای پوشش کابل‌های اصلی خود بهتر است از سینی برق باکیفیت استفاده کنند. انتخاب مناسب‌ترین و باکیفیت‌ترین سینی کابل از طریق شناخت بهترین تولیدکننده‌ها امکان پذیر است. امروزه تولیدکنندگان با حذف واسطه‌های فروش سعی کرده‌اند تا محصولات خود را با قیمت مناسب به فروش برسانند.

در فرآیند تولید سینی کابل از طریق گالوانیزاسیون، پوشش فلز بر روی سینی کابل قرار می‌گیرد تا این محصولات در برابر رطوبت و زنگ زدگی مقاوم باشند. در انواع مختلف سینی کابل از روکش فلز روی استفاده می‌شوند، لذا خریداران بر حسب بودجه خود می‌توانند با بررسی ابعاد سینی کابل گالوانیزه، متناسب‌ترین محصول را خریداری کنند.

اصلی‌ترین ویژگی‌های سینی برق کدام است؟

  • استحکام بسیار زیاد سینی برق

یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی سینی برق، داشتن استحکام زیاد و تحمل وزن بالا است. با توجه به این که متریال به کار رفته در تولید این محصولات از جنس فولاد است، می‌توان استحکام بسیار بالا در برابر ضربه‌های خارجی اشاره نمود. خریداران برای خرید سینی کابل باکیفیت، می‌توانند از طریق وبسایت پترو گرایش نسبت به تکمیل خرید خود اقدام نمایند.

مجموعه پتروگرایش از سال 1362 در زمینه‌های راه‌سازی، عمرانی و انبوه‌سازی شروع به فعالیت نموده است. خریداران امروزه می‌توانند با آسودگی خاطر انواع لوله و ستون گلخانه، لوله و پروفیل گالوانیزه و سینی کابل را از این مجموعه تهیه نمایند. همچنین حضور مشاوران تخصصی در این مجموعه به صنایع امروزی این امکان را می‌دهد که بتوانند با اعتماد و احترام، مشاوره‌ رایگان تخصصی قبل از خرید را دریافت کنند.

 

  • طراحی مناسب سینی برق

طراحی سینی کابل به گونه‌ای است که می‌تواند سطح تماس با سیم برق را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. این امر باعث عبور جریان برق به شکل متناوب در سیم‌های موجود خواهد شد. این طراحی مانع آسیب رساندن به سیم‌های برق فشار قوی می‌شود. امروزه تاسیسات برق و صنایع مرتبط با لوازم الکترونیکی، از سینی کابل برای محافظت از سیم‌های برق خود استفاده می‌کنند.

انواع سینی برق

سینی‌های برق موجود در بازار به سه دسته اصلی تقسیم بندی می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند که در ادامه به توضیح هر کدام می‌پردازیم؛ لذا قبل از خرید نهایی این محصولات بهتر است با جزئیات مربوط به هر سینی آشنا شوید:

انواع سینی برق

  • سینی کابل گالوانیزه سرد

یکی از انواع مدل‌های سینی برق از نوع گالوانیزه سرد است که فولاد به کار رفته در این محصولات، به روش آبکاری سرد گالوانیزه شده است که مقاومت زیادی در برابر رطوبت دارد. نحوه تولید این سینی کابل به گونه‌ای است که محلولی از نمک فلز بر روی سطوح مختلف ورق فولادی پاشیده می‌شود. طول عمر محصولات تولید شده به روش گالوانیزه سرد حدود 8 سال است.

  • سینی کابل گالوانیزه گرم

تولید سینی کابل به شکل قرارگیری در حوضچه فلز مذاب نیز امکان پذیر است. در این روش یک حوضچه با دمای 450 درجه سانتی‌گراد آماده شده تا مواد اولیه درون آن قرار بگیرد. هر چه عمق حوضچه بیشتر باشد، مقاومت سینی کابل تولید شده بیشتر است. محصولاتی که با استفاده از این شیوه تولید می‌شوند طول عمر بیشتری نسبت به نوع سرد دارند. استفاده کنندگان می‌توانند از این محصولات برای حدود 30 سال استفاده کنند. محبوبیت سینی کابل گالوانیزه گرم به دلیل مقاومت بالای این محصولات در برابر شرایط محیطی نامناسب، به نسبت سینی گالوانیزه سرد بیشتر است.

 

  • سینی کابل رنگی پودری استاتیک

یکی دیگر از سینی‌های پرکاربرد صنایع امروزی، سینی برق رنگی پودری استاتیک است که به وسیله رنگ‌های پودری آماده می‌شود. غلظت رنگ استفاده شده در این سینی‌ها دارای اهمیت است چرا که میزان مقاومت سینی را در برابر رطوبت و خوردگی تعیین می‌کند.

ساپورت سینی برق چیست؟

برای کابل کشی و استفاده از محافظ سیم برق، باید از ساپورت سینی به کار گرفته شود. وظیفه اصلی ساپورت سینی این است که سینی کابل را به دیوار یا سقف متصل کند. ساپورت سینی به دسته‌بندی‌های مختلف تقسیم می‌شود که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ساپورت سینی برق چیست؟

  • ساپورت سقفی
  • ساپورت دیواری

استحکام ساپورت سینی بسیار مهم است، چرا که باید تحمل وزن سینی برق و کابل‌های قرار گرفته بر روی سینی را داشته باشد. خریداران ساپورت سینی باید به نوع کاربرد هر یک از سینی‌ها شناخت پیدا کنند تا در نهایت بتوانند متناسب‌ترین محصول را خریداری کنند.

جمع بندی

سینی برق یکی از محصولات پرکاربرد صنایع امروزی است که جهت محافظت از سیم‌ها مورد استفاده افراد و صنایع قرار می‌گیرد. به کمک سینی کابل می‌توان شدت جریان بالا و حرارت زیاد را کنترل کرد. همچنین متخصصان صنایع برق از این محصول برای مرتب کردن سیم‌ها و کابل‌های برق استفاده می‌کنند. در این مقاله به بررسی ویژگی‌های سینی برق پرداخته شده است. خریداران با توجه به انواع سینی کابل بهتر است قبل از خرید نهایی، بررسی‌های لازم را انجام دهند تا در نهایت بتوانند بهترین محصول را خریداری کنند.

شبکه های اجتماعی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا این مطلب مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

خانه