پروفیل صنعتی

پروفیل صنعتی

فهرست مطالب

یکی از مقاطع پرکاربرد در صنعت و پروژه‌های بزرگ شامل پتروشیمی که به دلیل استحکام و کیفیت بالا پاسخگوی نیاز مهندسین است، پروفیل های از نوع صنعتی (industrial construction tube) هستند. به پروفیل‌ صنعتی ،قوطی صنعتی نیز می گویند که به دو دسته پروفیل ساختمانی و صنعتی تقسیم می‌شوند. لوله و پروفیل گالوانیزه در ساخت و ساز و ساخت انواع سازه کاربرد دارد و مورد استقبال خریداران قرار می گیرد. این محصولات، دارای وزن بالا و ابعاد بزرگی هستند و در مقایسه با سایر پروفیل‌های فولادی دارای فرآیند تولید پیچیده‌ تری می باشند که این امر در قیمت پروفیل  صنعتی نیز تاثیرگذار خواهد بود. قیمت قوطی صنعتی به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از همین رو، بهتر است پیش از خرید پروفیل صنعتی اطلاعات جامعی درباره این محصول به دست بیاورید. در این مطلب از پتروگرایش، قصد داریم تا پروفیل صنعتی را زیر ذره بین برده و انواع آن را بررسی کنیم. اگر به دنبال خرید بهتری هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

پروفیل صنعتی چیست؟

پروفیل به قطعاتی گفته می‌شود که مقطع ثابت با اشکال مختلفی دارند. پروفیل صنعتی از لحاظ کلی ، ظاهری یکسان دارند و به شکل یک قوطی فولادی دیده می‌شوند؛ و تفاوت آنها ، براساس ضخامت، طول و وزن طبقه‌بندی می‌گردد. در حقیقت می‌توان گفت که پروفیل های گالوانیزه صنعتی همانند لوله‌های صنعتی از جنس کربن استیل هستند و به مقطعی که سطح آن طول و متراژ مشخص، ثابت و بدون تغییری داشته باشد پروفیل صنعتی می‌گویند. پروفیل صنعتی اصفهان نمونه‌ای از قوطی صنعتی محسوب می‌شود. ابعاد و وزن قوطی صنعتی بسیار متنوع و گسترده است و وزن پروفیل 30 در 30 دارای طرفدار بیشتری می باشد . لازم به ذکر است که قیمت قوطی صنعتی تفاوت عمده‌ای با قیمت پروفیل ساختمان دارد و این دو مقطع فلزی در کاربرد، ابعاد، وزن و ضخامت با یکدیگر متفاوت هستند.

کاربرد پروفیل صنعتی چیست؟

ویژگی های پروفیل صنعتی

بارزترین ویژگی پروفیل یا قوطی صنعتی، ابعاد بزرگ و استحکام بی‌نظیر این محصولات در تحمل انواع آسیب‌ها و ضربات احتمالی است. این پروفیل توان باربری و استحکام کششی بسیاری زیادی دارد و با در نظر گرفتن ظاهر قوطی صنعتی، می‌توان گفت که این محصولات نقش ستون‌ها یا تیرهای غول‌پیکری را در ساختمان ایفا می‌کنند. از سایر ویژگی‌های پروفیل گالوانیزه صنعتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضخامت بالای قوطی های صنعتی
  • وزن پایین پروفیل و مقاومت بالا در برابر رطوبت و آب
  • دارای قابلیت جوشکاری و پر کاربرد در بسیاری از صنایع و در گلخانه‌ها
بیشتر بخوانید:وزن پروفیل گالوانیزه

کاربرد پروفیل صنعتی

قوطی صنعتی به دلیل مشخصات و ویژگی‌های منحصر به فرد خود، کاربردهای مختلفی در صنایع دارند. در حالت کلی، می‌توان گفت در هر کجای صنعت که نیاز به پروفیل‌هایی در ابعاد بزرگ و قدرتمند احساس شود،قوطی صنعتی پیشنهاد می شود. این پروفیل‌ها در صنایع نظامی، خودروسازی، ساخت شاسی تریلر، پل‌سازی، تولید تابلوی تبلیغاتی، ساخت ستون، انواع پروژه‌های عمرانی، اسکلت‌های فلزی ساختمان، ساخت انواع دستگاه‌های صنعتی، سدسازی، تولید شاسی نفت کش و غیره کاربرد دارند. همچنین پروفیل در سقف سوله‌ها نیز استفاده می شوند که البته در مقاطع بزرگتر، پروفیل‌ها در ساخت ستون و اسکلت فلزی به کار می‌‌روند.

قیمت پروفیل صنعتی

بسیاری از خریداران به دنبال اطلاع از قیمت روز لوله گالوانیزه گلخانه و قیمت پروفیل صنعتی هستند. عوامل مختلفی بر قیمت قوطی صنعتی تاثیر می‌گذارند؛ از همین رو، قیمت این محصولات همیشه در حال تغییر و نوسان است. در ادامه، قیمت پروفیل صنعتی سنگین، قیمت پروفیل صنعتی اصفهان و قیمت پروفیل صنعتی تبریز را بررسی می‌کنیم:

قیمت پروفیل صنعتی سنگین

قوطی صنعتی سنگین از ورق‌های با ضخامت بالا تولید می‌شود و مقاومت خمشی و پیچشی بالایی دارد. همچنین پروفیل صنعتی سنگین به دلیل ویژگی‌های خاص خود، طرفداران زیادی را در صنعت و ساخت و ساز به خود اختصاص داده است. قیمت پروفیل صنعتی سنگین نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر کیفیت و قیمت این پروفیل‌ها، کیفیت ورق سیاه مورد استفاده در تولید این محصولات می باشد. آن دسته از پروفیل‌های صنعتی سنگین که از ورق باکیفیت به دست می‌آیند، به طبع دارای قیمت بالاتری خواهند بود.

قیمت پروفیل صنعتی اصفهان

پروفیل گالوانیزه اصفهان همانند پروفیل صنعتی سنیگن نقش مهمی در تعیین قیمت پروفیل صنعتی اصفهان ایفا می‌کند. پروفیل صنعتی اصفهان ابعاد زیادی دارد و به همین دلیل قیمت بیشتری برای این محصول در نظر گرفته می‌شود. در حالت کلی، می‌توان گفت که قیمت

پروفیل‌های صنعتی اصفهان به ضخامت ورق تولیدی و وزن آن بستگی داشته و باید ابعاد پروفیل براساس نیاز پروژه تعیین گردد.

قیمت پروفیل صنعتی تبریز

سیاست قیمت‌گذاری پروفیل صنعتی تبریز بر اساس روش تولید و ضخامت محصولات مشخص می گردد. به دلیل نوسانات بازار و دیگر عوامل مختلف، قیمت پروفیل صنعتی تبریز نیز متغیر خواهد بود.

 

انواع پروفیل صنعتی با در نظر گرفتن شکل مقطع

پروفیل گالوانیزه صنعتی از لحاظ شکل مقطع به دو دسته پروفیل باز و پروفیل بسته طبقه‌بندی می‌شود. در ادامه، با هر یک از این قوطی‌های صنعتی آشنا می‌شویم:

پروفیل صنعتی مقاطع باز

پروفیل مقاطع باز به پروفیل‌‌هایی گفته می‌شود که سطح مقطع آن‌ها باز است. این محصولات فولادی، کاربردهای گوناگونی دارند و در ضخامت‌ و ابعاد مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند. از این پروفیل ها می‌توان در مصالح ساختمانی برای چارچوب درب و قاب اطراف پنجره روی نمای بیرون ساختمان، استفاده کرد. از انواع پروفیل‌های صنعتی مقاطع باز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پروفیل Z
  • پروفیل C
  • پروفیل I
  • پروفیل U
  • پروفیل آبرو

پروفیل صنعتی مقاطع باز

پروفیل صنعتی بسته

پروفیل صنعتی بسته برخلاف پروفیل صنعتی مقاطع باز، سطح مقطعی بسته‌ دارد که طی زاویه دار کردن گوشه لوله پس از تولید ، به دست می آید. قوطی صنعتی بسته در صنعت پتروشیمی و انتقال نفت و گاز، تولید لوازم خانگی، ساخت درب و پنجره، ساخت خودرو و دیگر وسایل نقلیه، سوله‌سازی و غیره کاربرد دارد. جنس این پروفیل‌ها از فولاد، آهن، گالوانیزه، استیل و آلومینوم است که این موارد تنها در خصوص برای قوطی و لوله صدق می‌کند و پروفیل‌های UPVC که از جنس یو پی وی سی تولید می‌شوند. از انواع پروفیل‌های بسته می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قوطی آهن (Steel Square Tube)
  • لوله فولادی
  • پروفیل UPVC (unplasticized ploy vinyl chloride)

 

انواع پروفیل‌ گالوانیزه صنعتی تولیدی پتروگرایش

مجموعه پتروگرایش با برند تجاری “PGCO”، لوله و پروفیل گالوانیزه صنعتی را با بهترین کیفیت و قیمت ارائه می‌کند. پتروگرایش به عنوان بهترین برند تولید کننده انواع پروفیل، پروفیل‌ها را بر اساس جنس و نحوه ساخت به موارد زیر طبقه‌بندی می‌کند:

پروفیل گالوانیزه گرم

پروفیل گالوانیزه گرم از پروفیل سیاه به دست می‌آید و پس از اسیدشویی و چربی زدایی، در وان مذاب روی غوطه ور شده و گالوانیزه می‌شود.میزان پوشش گالوانیزه 50 تا 65 میکرون است. این پروفیل صنعتی در فضاهای باز و محیط‌هایی که بیشتر در معرض خوردگی و مواد اسیدی قرار می‌گیرند، کاربرد دارد. از پروفیل گالوانیزه گرم می‌توان به منظور ایجاد ساختارها و بدنه‌های مقاوم و سبک استفاده کرد. پروفیل گالوانیزه یکی از بهترین قوطی‌های صنعتی است که عمر مفید آن‌ها به 20 سال می‌رسد.

پروفیل گالوانیزه سرد

در این محصول فرآیند گالوانیزه با روش الکترولایز در محل نمک روی انجام می‌شود.بازه پوشش گالوانیزه 5 الی 8 میکرون می باشد که هنگام برخورد با اجسام امکان ریزش دارد.با توجه به اینکه سطح داخلی در این پروفیل صنعتی، گالوانیزه نمی‌شود امکان زنگ زدگی را بالا می برد. عمر مفید این قوطی صنعتی گالوانیزه 3 الی 5 سال است.

پروفیل گالوانیزه فابریک (ورقی)

در پروفیل گالوانیزه فابریک پوشش گالوانیزه 8 الی 12 میکرون است و عمر مفید این پروفیل‌ها به 8 تا 10 سال می‌رسد. این محصولات فولادی در ساختمان و برای تقویت بتن ساختمان، مخصوصا در قسمت چارچوب‌ها و مقاوم سازی در و پنجره کاربرد دارند. همچنین از پروفیل صنعتی فابریک برای ساخت انواع سازه‌های روبسته و روباز مانند گلخانه، فنس و سیلوها استفاده می‌شود.

انواع پروفیل‌ صنعتی تولیدی پتروگرایش

خرید لوله و پروفیل گالوانیزه از بهترین برند ایرانی

پروفیل صنعتی کاربرد بسیار زیادی در ساخت پروژه های بزرگ و صنعتی داشته و معمولا مقادیر زیادی قوطی صنعتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد؛ که از همین رو، هزینه تمام شده این پروژه‌ها از اهمیت زیادی برخوردارند. در تعیین قیمت پروفیل صنعتی تغییرات قیمت ورق سیاه، تغییرات نرخ ارز، قیمت جهانی فولاد و سنگ آهن، هزینه تجهیزات و همچنین برند تولید کننده تاثیرگذار هستند. پتروگرایش با برند تجاری “PGCO” انواع لوله و پروفیل گالوانیزه صنعتی را با بهترین کیفیت و قیمت تولیدداخلی و حارجی عرضه می‌کند. پتروگرایش که به کیفیت گالوانیزه محصولات خود شناخته می‌شود، فرصتی را فراهم کرده تا پس از دریافت مشاوره رایگان، محصولات موردنیاز خود را متناسب با پروژه خود انتخاب و خریداری نمایید. برای خرید لوله و پروفیل گالوانیزه و دریافت مشاوره رایگان از بهترین برند ایرانی فعال در زمینه پروفیل صنعتی، می‌توانید با شماره 02149986000 در تماس باشید.

 

شبکه های اجتماعی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا این مطلب مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

خانه